یک ناظر سیاسی: از سال‌ها پیش حملاتی سیاسی ایدئولوژیک در بغداد علیه کوردها آغاز شده است

"باید از تعمیق شکاف‌ها با شیعیان خودداری کنیم"

ربیل (کوردستان ۲۴)– یک ناظر سیاسی کورد در مورد وحدت نظر احزاب کوردستان در نشست پارلمان عراق فدرال برای رأی گیری در مورد لایحه‌ی بودجه‌ی عمومی گفت: در میان طرف‌های کوردستانی هیچ‌گونه افتراق و شکافی ایجاد نشده و تاکنون خطر بزرگی ساختار سیاسی اقلیم کوردستان را تهدید نمی‌کند.

آسو عبداللطیف به کوردستان ۲۴ گفت که کوردها در هر پروژه‌ای در پارلمان عراق با اکثریت مذهبی‌های افراطی پس از رأی‌گیری بازنده خواهند بود. این اکثریت خطرناک هرلحظه در مخالفت با اقلیم کوردستان به هر طرحی رأی خواهند داد و هرگونه طرح دلخواه و در جهت مطامع خود را از تصویب خواهند گذراند.

این ناظر سیاسی با اعتقاد بر اینکه کوردها این بار باید به‌طور منطقی با چنین پرونده‌هایی سیاسی برخورد کنند، گفت: صفوف کوردها تاکنون دچار شکاف و گسست نشده و خطر بزرگی ساختار سیاسی اقلیم کوردستان را تهدید نمی‌کند.

به گفته‌ی آسو عبداللطیف، بهتر است از تعمیق شکاف‌هایی که شیعیان از سال‌ها پیش طی یک کارزار رسانه‌ای سیاسی- ایدئولوژیک بزرگ علیه اقلیم کوردستان در بغداد به راه انداخته‌اند، خودداری کنیم.

این ناظر سیاسی در خصوص آنچه در پارلمان عراق رخ داد، گفت: آنچه اخیراً در مخالفت با مواد مربوط به اقلیم کوردستان در لایحه‌ی بودجه و برخلاف قانون اساسی عراق فدرال در پارلمان عراق رخ داد، انفجار بزرگی نبود، بلکه ضربه‌ای به عزت اقلیم کوردستان وارد کرد و باید اقلیم کوردستان بعدازاین بهتر به خود آید و بار دیگر خود را سازمان‌دهی کند.

/ا.م