مسرور بارزانی و هیئت نظامی بریتانیا بر در مورد مسائل اقلیم کوردستان و عراق به تبادل‌نظر پرداختند

در این دیدار بار دیگر بر برگزاری انتخابات اقلیم کوردستان در موعد مقرر تأکید گردید

اربیل (کوردستان ۲۴)– نخست‌وزیر اقلیم کوردستان در دیدار با یک هیئت نظامی بریتانیایی بر اهمیت حراست از حقوق قانونی اقلیم کوردستان و احترام به توافقات اربیل و بغداد تاکید کرد.

مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان روز پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ با هیئت نظامی بریتانیا به ریاست  مارشال سامی سامپسون مشاور ارشد دفاعی این کشور دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور رز کیو سرکنسول انگلیس در اقلیم کوردستان برگزار شد، وضعیت عمومی عراق و روابط اقلیم کوردستان و دولت فدرال مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اهمیت حفظ حقوق اساسی اقلیم و احترام به توافقات بین طرفین تأکید گردید.

یکی دیگر از محورهای موردبحث در این دیدار، ضرورت برگزاری انتخابات پارلمانی کوردستان بود که در این راستا، دو طرف ابراز عقیده کردند که برگزاری انتخابات بار دیگر به تعویق نیفتد و در سال جاری برگزار شود.

مسرور بارزانی نخست‌وزیر بار دیگر تأکید کرد که دولت اقلیم کوردستان آماده همه همکاری‌ها و ایجاد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری و موفقیت روند انتخابات است.

وضعیت مناطق کوردستانی خارج از اداره‌ی اقلیم کوردستان و پایان دادن به اشغال اراضی کشاورزان کرد در این مناطق و همچنین حمایت از نهادهای امنیتی اقلیم کوردستان و روند اصلاحات در وزارت پیشمرگه از دیگر محورهای گفتگوهای این دیدار بود.

 

/ا.م