وزیر اوقاف: برقراری ثبات موجب شده جوامع مختلف در اقلیم کوردستان در آرامش زندگی کنند

"این بیانگر عمق فرهنگ همزیستی و مدارا در میان مردم اقلیم کوردستان است"
پشتیوان صادق، وزیر اوقاف و امور دینی اقلیم کوردستان
پشتیوان صادق، وزیر اوقاف و امور دینی اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – وزیر اوقاف و امور دینی اقلیم کوردستان، می‌گوید که برقراری ثبات موجب شده شهروندان جوامع مختلف قومی و مذهبی در اقلیم کوردستان، در آرامش زندگی کنند.

پشتیوان صادق، وزیر اوقاف و امور دینی اقلیم کوردستان، امروز چهارشنبه روز اول عید قربان، پس از مشارکت در برگزاری نماز عید در مسجد جلیل خیاط در اربیل، در یک کنفرانس خبری، اظهار داشت که برقراری ثبات در اقلیم کوردستان، موجب شده بیش از یک میلیون شهروند از جوامع مختلف قومی و مذهبی در اقلیم در آرامش زندگی کنند و این بیانگر عمق فرهنگ همزیستی و مدارا در میان مردم اقلیم است.

این در حالی است که پیروان سایر ادیان و مذاهب مختلف در اقلیم، فرا رسیدن عید قربان را به مسلمانان تبریک گفته و با دیده احترام به سنت‌ها و آیین عید مسلمانان می‌نگرند.

آقای پشتیوان صادق که همزمان عضو دفتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان است، تاکید کرد:"پارت دموکرات همیشه حفظ دستاوردها و توانمندی اقلیم را در همبستگی و سازگاری دیده است و باور دارد که حقوق قانونی مردم کوردستان در بغداد نیز از همین راه تضمین می‌شوند".

وزیر اوقاف، خاطرنشان کرد که دولت اقلیم کماکان و بدون تبعیض، به خدمت به همه جوامع قومی و مذهبی، ادامه خواهد داد.

در اقلیم کوردستان جوامع مختلف قومی و مذهبی گوناگونی زندگی می‌کنند که در پارلمان و نهادهای دولتی نماینده رسمی و مشارکت فعال دارند.

ب.ن