دیدار استاندار اربیل با مدیر عامل صندوق توسعه عربستان

راه‌های همکاری‌ بررسی شدند
دیدار هیئت استانداری اربیل با رئیس و هیئت مدیره صندوق توسعه عربستان
دیدار هیئت استانداری اربیل با رئیس و هیئت مدیره صندوق توسعه عربستان

اربیل (کوردستان٢٤) – استاندار اربیل و مدیر عامل صندوق توسعه عربستان، راه‌های همکاری‌ در چارچوب امر توسعه را بررسی کردند.

امید خوشناو، استاندار اربیل در جریان سفر اخیر خود به عربستان سعودی و دیدار با مقامات آن کشور، در ریاض با سلطان بن عبدالرحمن المرشد، مدیر عامل صندوق توسعه عربستان دیدار کرد.

در این دیدار، تلاش‌های صندوق در عرصه توسعه‌، در حمایت از کشورهای در حال توسعه و به منظور کمک به دستیابی به اهداف توسعه پایدار، بررسی شده‌اند.

همچنین راه‌های همکاری‌ بین دو طرف در چارچوب امر توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اولویت‌ها برای طرح‌های عمرانی برشماری شده‌اند.

استاندار و هیئت همراه وی طی بازدید از نمایشگاه صندوق توسعه عربستان، در جریان طرح‌‌ها و برنامه‌های عمرانی تامین شده از سوی صندوق در کشورهای در حال توسعه قرار گرفتند و از تلاش‌های آن برای حمایت از بخش‌های مختلف در کشورهای ذینفع، قدردانی کردند.

صندوق توسعه عربستان، از زمان تأسیس، از بیش از ٧٠٠ طرح در ٨٤ کشور در حال توسعه و با ارزش بیش از ١٨.٧ میلیارد دلار، در بخش های مختلف حمایت مالی کرده است.

استاندار اربیل، در ابتدای ماه میلادی جاری با هدف تبادل نظر تجاری و سرمایه‌گذاری، حل مشکل آب شرب اربیل و بهره‌مندی از تجربیات عربستان، به آن کشور سفر کرد.

ب.ن