پارت دمکرات کوردستان به‌منظور شرکت در انتخابات استانی کرکوک با ٧ حزب دیگر ائتلاف تشکیل می‌دهد

انتخابات شوراهای استان‌های عراق در اقلیم کوردستان برگزار نمی‌شود

اربیل (کوردستان ۲۴)– دستیار دفتر سازماندهی کرکوک-گرمیان پارت دمکرات کوردستان اعلام کرد که این حزب برای شرکت در انتخابات شورای استان کرکوک با شش حزب ائتلاف خواهد کرد. وی افزود در این مورد با اتحادیه‌ی میهنی کوردستان گفتگو نکرده‌اند.

محمد خورشید، دستیار دفتر سازماندهی کرکوک-گرمیان پارت دمکرات کوردستان روز یکشنبه ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۳ به کوردستان ۲۴ گفت: "ما در تلاش برای ثبت ائتلاف با شش حزب کورد در کرکوک را نزد کمسیون عالی انتخابات عراق ثبت کنیم. وی گفت این احزاب بدون تشکیل ائتلاف هم حاضر به ایجاد هماهنگی با پارت دمکرات هستند. 

محمد خورشید با اشاره به اینکه با اتحادیه میهنی کوردستان برای حضور با یک لیست واحد در انتخابات مذاکره نکرده است، گفت: ما به‌عنوان کمیته‌ی سازماندهی کرکوک-گرمیان پارت دمکرات کوردستان مذاکره‌ای با اتحادیه میهنی کوردستان برای حضور با یک لیست واحد نداشته‌ایم. تاکنون شش حزب رسمی کرکوک اعم از اسلامی، ناسیونالیست و چپ تمایل خود را برای ائتلاف با پارت دمکرات اعلام کرده‌اند.

اصلاحیه پارلمان عراق در قانون انتخابات شوراهای استانی، همان‌طور که محمد خورشید آن را توصیف می‌کند، «شرایط و موانع متعددی را برای انتخابات شوراهای استانی در کرکوک ایجاد کرده است. به گفته محمد خورشید، یکی دیگر از موانع بر سر راه انتخابات در کرکوک «عدم آزادی به‌ویژه برای حزب دمکرات کوردستان است.

انتخابات شوراهای استان‌های عراق در اقلیم کوردستان برگزار نمی‌شود.