وزیر دفاع استونی وارد اربیل شد

با مقامات بلندپایه اقلیم کوردستان دیدار خواهد داشت
هانو پوکور، وزیر دفاع استونی
هانو پوکور، وزیر دفاع استونی

اربیل (کوردستان٢٤) – وزیر دفاع استونی، که آمادگی خود را برای استقرار نیروهایش در اقلیم کوردستان، اعلام کرده است، وارد اربیل شد.

هانو پوکور، وزیر دفاع استونی، امروز چهارشنبه وارد اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان شد و قرار است با مقامات بلندپایه اقلیم دیدار کند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که این کشور اروپایی در ماه آوریل اعلام کرد که ١٠٠ سرباز را به عنوان بخشی از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در اربیل مستقر می‌کند.

وزارت دفاع استونی، اعلام کرده است که سربازان استونی به چهار هزار نیروی ائتلاف مستقر در پایگاهی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل خواهند پیوست و مسئولیت محافظت از آن پایگاه نظامی را بر عهده خواهند گرفت، وظیفه‌ای که پیش از این برعهده ارتش هلند بود.

ژنرال مارتین هرم، فرمانده نیروهای دفاعی استونی، گفت:"ائتلاف بین‌المللی، حدود دو ماه پیش، پیشنهاد فرستادن واحدهایی به عراق را دادند. اکنون ما در شرایطی هستیم که پس از تکمیل آموزش‌های لازم، نیروهای خود را مستقر کنیم".

کشور استونی که از سال ٢٠٠٤ عضو پیمان ناتو است، از اعضای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش نیز به شمار می‌آید که از سال ٢٠١٤ توسط ایالات متحده رهبری می‌شود.

مأموریت فعلی ائتلاف بین‌المللی، حمایت از نیروهای نظامی محلی برای نابودی گروه تروریستی داعش است.

ب.ن