معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: دلیلی برای خروج نیروهای آمریکایی از منطقه وجود ندارد

آمریکا اخیراً حضور نیروهای خود در منطقه‌ی خلیج‌فارس را تقویت کرده است
سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون
سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون

اربیل (کوردستان ۲۴)– یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز سه‌شنبه هفتم شهریور با اشاره به تداوم «تهدید ایران علیه کشتی‌های تجاری» تأکید کرد هزاران نیروی آمریکایی که اخیراً در خاورمیانه مستقر شده‌اند، همچنان در منطقه خواهند ماند.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، در نشستی خبری گفت: «تا زمانی که به این نیروها نیاز باشد» آنها در منطقه باقی خواهند ماند.

وزیر دفاع آمریکا روز ۲۹ تیر ماه اعلام کرده بود که در واکنش به تلاش‌های اخیر ایران برای توقیف کشتی‌های تجاری در منطقه خلیج‌فارس و تنگه‌ی هرمز علاوه بر ارسال جنگنده‌های اف- ۳۵ و اف- ۱۶ و ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده، دستور اعزام بخشی از نیروهای واحد آبی-خاکی ارتش این کشور را به منطقه تحت پوشش مسئولیت سنتکام صادر کرده است.

آمریکا می‌گوید، ایران در دو سال اخیر نزدیک به ۲۰ کشتی تجاری با پرچم‌های بین‌المللی را مورد آزار و اذیت، حمله یا توقیف قرار داده است.

معاون سخنگوی پنتاگون در پاسخ به این پرسش که آیا تهدیدات ایران علیه نیروهای آمریکایی در سوریه، عراق، یا علیه کشتی‌های تجاری در تنگه‌ی هرمز کاهش یافته است، گفت: «ما همچنان شاهد آزار و اذیت گروه‌های تحت حمایت سپاه در هفته‌های گذشته علیه کشتی‌های تجاری بوده‌ایم.»

سابرینا سینگ افزود: «ما شاهد کاهش این تهدید نبوده‌ایم، بنابراین دلیلی برای خروج نیروها وجود ندارد.»

معاون سخنگوی پنتاگون تصریح کرد که تا زمانی که «تهدید ایران تغییر نکند»، تغییری در موضع نیروی آمریکا ایجاد نخواهد شد.

آمریکا ماه گذشته به دنبال اعزام جنگنده‌های «اف-۳۵» و بیش از سه هزار تفنگدار به منطقه اعلام کرد، در تلاش است تا آزادی دریانوردی را در خلیج‌فارس برقرار کند.

حدود ٢٠ درصد از نفت خام جهان برای ورد به بازارهای بین‌المللی تنگه‌ی هرمز عبور می‌کند.

تنگه‌ی هرمز خلیج‌فارس و دریای عمان را به هم مرتبط می‌کند.