شماره جدید کوردستان کرونیکل منتشر شد

تحلیل مسائل اقلیم کوردستان به زبان انگلیسی
طرح روی جلد شماره جدید ماهنامه کوردستان کرونیکل
طرح روی جلد شماره جدید ماهنامه کوردستان کرونیکل

اربیل (کوردستان٢٤) – جدیدترین شماره ماهنامه انگلیسی کوردستان کرونیکل که مقاله‌هایی در زمینه‌های مختلف مربوط به اقلیم کوردستان را در بر گرفته، وارد بازار شد.

شماره جدید ماهنامه کوردستان کرونیکل، امروز یکشنبه منتشر شد، و ٣١ اثر را در خود جای داده است.

طرح روی جلد این شماره، تصویر یک مادر شهید عملیات نسل‌کشی انفال علیه‌ بارزانی‌‌ها است و در مقاله مربوط به آن که توسط بیاترایس دیلیسی، تحت عنوان (خاورمیانه پس از نسل‌کشی) نوشته شده است، جنایات رژیم بعث علیه کوردهای جنوب کوردستان، بررسی شده است.

این روزنامه‌نگار فرانسوی، همچنین تلاش‌ها برای معرفی جنایات رژیم بعث علیه مردم کورد به عنوان نسل‌کشی را مورد توجه قرار داده و چالش‌های پیش‌روی تلاش‌ها را بررسی کرده است.

0

(توسعه روابط دوجانبه و همکاری‌‌ منطقه‌ای) عنوان اولین مقاله شماره جدید کوردستان کرونیکل است که به بررسی سفر وزیر امور خارجه ترکیه به اقلیم کوردستان پرداخته که در ٢٤ اوت به همراهی وزیر انرژی آن کشور انجام شد و پیامد‌های مثبت آن سفر را برای روابط اقلیم کوردستان و ترکیه برشماری و تاکید کرده که موجب توسعه روابط، ثبات اقلیم کوردستان، تقویت همکاری اقتصادی و تحکیم رویارویی با تروریسم می‌شود.

1

در صفحه ٢٢ این ماهنامه، مقاله‌ای از محمود محمد با عنوان (پایبندی به اصلاحات نهادی) منتشر شده و تلاش‌های کابینه نهم دولت اقلیم به ریاست مسرور بارزانی در چارچوب آن را مورد توجه قرار داده که مرکزیت زدایی امور دولتی، دیجیتالی کردن خدمات عمومی، مبارزه با فساد و پیشرفت حکمرانی را شامل شده است.

2

احمد زاویته‌ای، مدیر موسسه رسانه‌ای کوردستان٢٤ نیز در صفحه ٨٤ کوردستان کرونیکل، تحت عنوان (گفتمان‌سازی رسانه‌ای مسئولانه‌)، مقاله‌ای منتشر و در آن تاکید کرده که در دوران مدیریت خود که بیش از یکسال طول کشیده، برای بازسازی گفتمان رسانه‌ای مسئولانه، تلاش کرده تا جامعه کوردستان را با ارزش‌های ملی و میهنی آشتی دهد.

زاویته‌ای، خاطرنشان کرده که اولویت کار او تقویت احساس ملی در میان نسل جدید است.

3

کوردستان کرونیکل، یک ماهنامه بی‌طرف است که به زبان انگلیسی در پایتخت اقلیم کوردستان منتشر می‌شود و به زمینه‌های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و هنر، و امنیت، اهمیت می‌دهد.

تاکنون هفت شماره کوردستان کرونیکل، منتشر شده که می‌توان در پایگاه الکترونیکی آن به شماره‌های پیشین نیز دسترسی پیدا کرد.

ب.ن