وزیر اوقاف و امور ادیان اقلیم کوردستان: میلاد پیامبر انگیزه‌ای برای توسعه‌ی صلح، آرامش، ثبات و همزیستی مسالمت‌آمیز است

عید میلاد پیامبر اسلام، در دهوک با شرکت پیروان دیگر ادیان برگزار شد
پشیتوان صادق وزیر اوقاف و امور ادیان اقلیم کوردستان
پشیتوان صادق وزیر اوقاف و امور ادیان اقلیم کوردستان

اربیل(کوردستان ۲۴)- وزیر اوقاف و امور ادیان دولت اقلیم کوردستان می‌گوید: میلاد پیامبر (ص) انگیزه‌ای برای توسعه‌ی بیشتر صلح، آرامش، ثبات، پذیرش متقابل و ارزش‌های وحدت‌بخش است.

پشتیوان صادق وزیر اوقاف و امور ادیان دولت اقلیم کوردستان روز چهارشنبه  ۵ مهرماه ۱۴۰۲، به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) به کوردستان۲۴ گفت که وزارت اوقاف و امور ادیان اقلیم کوردستان از امروز صبح آنها جشن بزرگی در ارگ اربیل برگزار و بعدازظهر جشن بزرگی در استان دهوک برگزار می‌شود.

وزیر اوقاف و امور ادیان اقلیم کوردستان همچنین خاطرنشان کرد: میلاد پیامبر اکرم (ص) انگیزه‌ای برای توسعه‌ی هر چه بیشتر صلح، آرامش، ثبات، پذیرش متقابل و وحدت و تطبیق بیشتر مبانی و ارزش‌های دین مبین اسلام است.

پشتیوان صادق گفت که اربیل و سایر شهرهای کوردستان برخلاف سایر شهرهای عراق به دلیل صلح در اقلیم  کوردستان این سالگرد را جشن خواهند گرفت. وی گفت: وزارت اوقاف و امور ادیان اجازه برگزاری جشن را در تمام مساجد کوردستان داده و مسلمانان با شور و اشتیاق در این جشن شرکت کنند.

عید مولود روز ولادت حضرت محمد (ص) در دوازدهم ربیع‌الاول است و مسلمانان در اکثر کشورهای اسلامی این مناسبت را به انواع مختلف جشن می‌گیرند.

در زمان سلطنت سلطان مظفرالدین در سال ۱۱۹۰ میلادی، زمانی که وی فرمانروای اربیل بود، هرسال روز میلاد پیامبر را جشن می‌گرفت که اکثر مردم شهر بیرون می‌رفتند و در نزدیکی قلعه جمع می‌شدند تا این مناسبت را جشن بگیرند.

مسلمانان دهوک نیز بعدازظهر روز چهارشنبه با شرکت پیروان دیگر ادیان  این مناسبت را جشن گرفتند.