تیم فوتبال الاتحاد عربستان در اعتراض به سردیس قاسم سلیمانی از بازی با تیم ایران خودداری کرد

تماشاگران ایرانی خواستار جدا شدن ورزش از سیاست شدند

اربیل(کوردستان ۲۴)- دیدار تیم‌های سپاهان و الاتحاد عربستان، به دلیل وجود سردیسی از «قاسم سلیمانی» فرماندهی پیشین سپاه قدس در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، لغو شد.

اعضای تیم فوتبال الاتحاد عربستان دقایقی پس از ورود به ورزشگاه نقش‌جهان برای دیدار در هفته‌ی دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مقابل سپاهان، در اعتراض به وجود سردیس قاسم سلیمانی در ورزشگاه، از شرکت در مسابقه خودداری کردند.

رسانه‌های عربستانی، این رفتار باشگاه سپاهان را نمونه‌ی بارزی از «دخالت سیاست در ورزش» دانستند.

بازیکنان الاتحاد عربستان حتی حاضر به گرم کردن در زمین مسابقه نشدند. مفسر تلویزیون عربستان نیز وجود این تندیس را سوءاستفاده از یک مسابقه‌ی بین‌المللی فوتبال برای سیاست‌های جمهوری اسلامی دانسته بود.  اما متصدیان امور ورزشی جمهوری اسلامی ایران می‌گویند مجسمه‌ی قاسم سلیمانی از دو سال‌ونیم پیش در این ورزشگاه نصب شده است و در برگزاری مسابقات در این مدت اشکالی ایجاد نشده است.

بر اساس گزارش‌ها بازیکنان الاتحاد پس از مراجعه به مقامات کشورشان بدون مراجعه به هتل مورد اقامت خود در اصفهان، ورزشگاه نقش‌جهان را مستقیماً به سوری فرودگاه اصفهان ترک کردند.

شبکه‌ی خبری العربیه گزارش کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا موسوم به «ای‌اف‌سی» شامگاه دوشنبه دهم مهر با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام لغو دیدار دو تیم سپاهان و الاتحاد در چارچوب هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به‌دلیل شرایط پیش‌بینی نشده، افزود پرونده لغو شدن این دیدار به کمیته‌های ویژه جهت بررسی ارجاع داده می‌شود.

مقامات جمهوری اسلامی نیز می‌گویند در مورد خودداری تیم عربستانی از شرکت در این مسابقه به نهادهای بین‌المللی ناظر شکایت خواهند کرد.

آنچه در شبکه‌ی اجتماعی از سوی کاربران ایران منتشر شده، تماشاچیان اصفهانی در پی ترک ورزشگاه از سوی تیم عربستان در حمایت از جدایی ورزش فوتبال از مسائل سیاسی شعار دادند.