رجب طیب اردوغان با اخذ کل آراء اعضای کنگره بار دیگر به‌عنوان رئیس حزب عدالت و توسعه انتخاب شد

چهارمین کنگره‌ی فوق‌العاده‌ی "حزب عدالت و توسعه‌ی ترکیه" AKP روز شنبه در آنکارا آغاز شد
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه

اربیل(کوردستان۲۴)- رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در چهارمین کنگره‌ی فوق‌العاده حزب عدالت و توسعه AKP در روز شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲، بار دیگر به‌عنوان رئیس این حزب انتخاب شد.

رجب طیب اردوغان با کسب هزار و ٣٩٩ رأی، کل آراء شرکت‌کنندگان در کنگره بار دیگر به‌عنوان رئیس حزب انتخاب شد.

اردوغان پس از انتخاب مجدد به ریاست حزب عدالت و توسعه، گفت حزبش تلاش خواهد کرد که ریاست همه‌ی شهرداری‌ها را از دست حزب جمهوری خلق CHP خارج کنند و دوباره در استان‌ها پیروز شوند.

پس از روند انتخابات، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه سخنرانی کرد و گفت که تلاش خواهند کرد تا همه شهرداری‌ها را از دست خارج کنند و دوباره در استان‌ها پیروز شوند.

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه چهارمین کنگره‌ی فوق‌العاده خود را تحت شعار "یک صدمین سال ترکیه" روز شنبه در آنکارا آغاز کرد.

اردوغان در سخنرانی خود گفت: "ما مصمم هستیم که به اهداف ترکیه برسیم. ما به کسانی که می‌خواهند ما را بترسانند اهمیتی نمی‌دهیم."

وی گفت: "ما تسلیم کسانی نخواهیم شد که از سازمان‌های تروریستی برای اعمال فشار بر ما استفاده می‌کنند. ما هر کاری که لازم باشد برای حفظ امنیت ترکیه انجام خواهیم داد."

در اواسط سال ۲۰۱۸، حزب عدالت و توسعه به‌اتفاق آرا سیستم حکومتی کشور را از پارلمانی به ریاستی تغییر داد. در آخرین انتخابات پارلمانی که در ۱۴ می ۲۰۲۳ برگزار شد؛ حزب عدالت و توسعه ۲۶۸ کرسی از ۶۰۰ کرسی پارلمان را به‌دست آورد. اردوغان ۵۲٫۱۸ درصد آرا را به‌دست آورد و برای سومین دوره مجدداً به‌عنوان رئیس‌جمهور ترکیه انتخاب شد.