نماینده‌ی یونسکو در عراق: قلعه‌ی اربیل را به یک جاذبه‌ی مهم گردشگری تبدیل می‌کنیم

پنجاه خانواده در قلعه‌ی اربیل اسکان داده می‌شوند

اربیل (کوردستان ۲۴)– نماینده‌ی یونسکو در عراق در دیار با استاندار اربیل گفت که در آینده نزدیک اربیل به یک مکان باستانی و تاریخی جهان تبدیل خواهد شد و ما کاری می‌کنیم که مردم از سراسر جهان به این شهر روی بیاورند.

امید خوش‌ناو استاندار اربیل و "جنید سروش والی"، مسئول فرهنگی یونسکو روز چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲، در اربیل باهم دیدار و درباره‌ی برنامه و کار مشترک برای ارگ اربیل گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه‌ی استانداری اربیل، استاندار و مسئول فرهنگی یونسکو در مورد کارها و برنامه‌های مشترک آتی خود گفتگو کردند به این امید که سایر نهادهای اقلیم کوردستان و بخش خصوصی با سرمایه‌گذاران، سطح پروژه‌ها را ارتقا دهند.

مسئول فرهنگی یونسکو در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: حفظ آثار و فرهنگ قلعه‌ی اربیل که اکنون به میراث جهانی تبدیل شده است، یکی از اولویت‌های یونسکو است. وی گفت: یونسکو در تلاش است تا با بهترین سبک و طراحی و در آینده‌ی نزدیک این قلعه را به یک مکان باستانی و تاریخی جهان تبدیل کند و بازدیدکنندگان در سرا جهان به آن روی بیاورند.

قلعه‌ی اربیل در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۴، در فهرست میراث جهانی قرار گرفت و کمسیون عالی  در سال ۲۰۰۷ یک کمیسیون عالی برای نظارت بر مرمت قلعه ایجاد شد.

اکنون قرار است که تعدادی متل، غذاخوری و کافه در قلعه ایجاد شود و پنجاه خانواده در آن اسکان داده شوند.