رسانه‌های عربی: شبه‌نظامیان عراقی درمورد از سرگیری حملات به منافع آمریکا در عراق و سوریه اختلاف دارند

"نتیجه‌ی سفر السودانی به آمریکا شبه‌نظامیان را راضی نکرده است"

اربیل (کوردستان ۲۴)– شبه‌نظامیان عراقی در مورد از سرگیری حملات به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه دچار اختلاف شده‌اند و برخی می خواهند نتیجه‌ی سفر اخیر سودان به واشنگتن را ناکام بگذارند.

رسانه‌های عربی گزارش می‌دهند که از سرگیری حملات به اهداف و منافع آمریکا در عراق و سوریه؛ میان شبه‌نظامیان نزدیک به ایران اختلاف انداخته است.

  این منابع می‌گویند، علیرغم دو حمله به نیروهای آمریکایی توسط شبه نظامیان عراقی نزدیک به ایران در دو هفته‌ی گذشته، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق همچنان به فشار بر شبه نظامیان برای ادامه‌ی آتش بس و توقف حملات پس از سفرش به واشنگتن ادامه می دهد.

یک منبع در دولت عراق به العربیه الجدید گفت که تلاش‌های فردی در میان شبه نظامیان برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه وجود دارد، اما دولت عراق به سرعت با این احزاب و ایران هماهنگ شده تا این تحرکات را متوقف کند. وی گفت که برخی از شبه نظامیان می خواهند با حمله به نیروهای آمریکایی نتیجه‌ی سفر السودانی به ایالات متحده را ناکام بگذارند.

در همین حال، یک منبع در تیپ سیدالشهدا به همین سایت گفته است که السودانی قبل از سفر به آمریکا، به شبه‌نظامیان قول داده بود که به عقب نشینی نیروهای ائتلاف پاسخ رضایت بخشی بدهند، اما این منبع گفت که وعده‌ی السودانی شکست خورده و شبه نظامیان دو دسته شده اند. حملات اخیر نیز در واکنش به نتیجه‌ی این دیدار بود.

در همین حال، عائد الهلالی، یکی از اعضای چارچوب هماهنگی گفت: اکثر احزاب سیاسی در چارچوب هماهنگی برای جلوگیری از حملات به نیروهای آمریکایی تلاش می کنند، زیرا به گفته‌ی وی، هرگونه تنش در این راستا، به چرخش خطرناکی منجر می شود که ممکن است شرایط از کنترل خارج شدن شود.

محمدعلی ناظر سیاسی گفته است که "درگیری بین شبه‌نظامیان موقتی است، زیرا ایران اجازه نخواهد داد که تشدید شود". او گفت: "برخی از این شبه‌نظامیان به‌طور مخفیانه از تهران دستور می‌گیرند تا به نام هماهنگی حملاتی را انجام دهند. وی گفت: حملات اخیر به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه توسط ایران هدایت شده است.