فواد حسین: بعد از جنگ حماس و اسرائیل تهدید‌های مشاهده می‌شود که احتمال می‌رود منطقه را به سوی جنگ سوق دهد

وزیر امور خارجه‌ی عراق فدرال سیاست خارجی را به عنوان انعکاس سیاست داخلی توصیف کرد
دکتر فواد حسین، وزیر امور خارجه‌ی عراق فدرال
دکتر فواد حسین، وزیر امور خارجه‌ی عراق فدرال

اربیل (کوردستان ۲۴)– وزیر امور خارجه‌ی عراق می‌گوید کشورش روابط دیپلماتیک با کشورها را بر اساس "منافع مشترک" برقرار خواهد کرد و در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نکرده و نخواهند کرد.

دکتر فواد حسین، وزر امور خارجه‌ی عراق فدرال روز شنبه ١٣ آبان ١۴٠٢ هنگام سخنرانی در هفتمین کنگره‌ی سفرای عراق که به ریاست محمد شیعاع السودانی نخست وزیر آغاز شد، گفت: عراق روابط دیپلماتیک خود را بر اساس منافع مشترک بنا می کند و سیاست خارجی این کشور منعکس کننده‌ی سیاست داخلی است.

وی گفت: کابینه‌ی فعلی محمد شیاع السودانی، تقویت روابط با کشورهای همسایه و منطقه را یکی از اهداف اصلی دولت قرار داده است و تأکید کرد که عراق در امور داخلی هیچ کشوری مداخله‌ نمی‌کند و می‌خواهیم روابط خوبی با کشورهای همسایه داشته باشیم.

وزیر امور خارجه‌ی عراق با اشاره به جنگ کنونی میان حماس و اسرائیل گفت: "منافع شهروندان و دور نگه داشتن کشور از هرگونه جنگ و درگیری از اولویت های دولت کنونی عراق است."

فواد حسین افزود: ‌تهدیدهایی وجود دارد که پس از جنگ ظاهر شده‌اند و ممکن است منطقه را به سمت یک جنگ جدید سوق دهد. بنابراین، ما باید برای امنیت مشترک با یکدیگر همکاری کنیم.

وزیر امور خارجه عراق گفته است که موضع عراق در مورد جنگ بین حماس و اسرائیل غیرقابل تغییر است و عراق از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین حمایت می کند.