فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ورود ناو هواپیمابر "آیزنهاور" به خلیج‌فارس را تأیید کرد

این ناو با به همراه مجموعه‌ای از ناوهای آمریکا پس در پی آغاز جنگ اسرائیل و حماس راهی منطقه شده است
ناو هواپیمابر آیزنهاور
ناو هواپیمابر آیزنهاور

اربیل (کوردستان ۲۴)– فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) شنبه‌شب ١٣ آبان ۱۴۰۲، تأیید کرد که ناو هواپیمابر "آیزنهاور" در خلیج‌فارس مستقر شده است.

به گزارش شبکه الجزیره، سنتکام اعلام کرد که ورود ناو هواپیمابر "آیزنهاور" به خلیج‌فارس در چارچوب تقویت تمرکز منطقه‌ای آمریکا صورت می‌گیرد.

یک مقام ارشد پنتاگون شنبه‌شب از تغییر مسیر ناو هواپیمابر آیزنهاور از دریای مدیترانه به خلیج‌فارس خبر داد.

این مقام وزارت خارجه‌ی آمریکا اعلام کرد که این ناو هواپیمابر به‌محض ورود به تنگه‌ی هرمز، در آب‌های خلیج‌فارس مستقر می‌شود.

پیش‌ازاین رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که این ناو آمریکایی قرار بوده از دریای آتلانتیک به مدیترانه برود و به ناوگروه جرالد فورد بپیوندد. اما در حال اعزام به منطقه خاورمیانه است.

ایالات‌متحده آمریکا پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس، تاکنون دو ناو هواپیمابر خود را در مدیترانه و نزدیکی اسرائیل مستقر کرده است.

پیش‌تر اعلام شده بود که در واکنش به حمایت آمریکا از اسرائیل در جنگ علیه حماس، دومین نیروی ضربتی ناو هواپیمابر ایالات‌متحده به گروه دیگری متشکل از شش کشتی جنگی آمریکایی در شرق دریای مدیترانه خواهد پیوست.

پنتاگون پیش‌تر اعلام کرده بود که گروه ضربتی «یو. اس. اس. دوایت دی. آیزنهاور» متشکل از پنج فروند کشتی جنگی، قرار است به گروه ضربتی دیگری تحت فرماندهی بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر هسته‌ای نیروی دریایی ایالات‌متحده یعنی ناو «یو. اس. اس. جرالد آر. فورد» بپیوندد.

گروه ضربتی «فورد» متشکل از شش ناو جنگی سه‌شنبه دو هفته قبل وارد منطقه شده بود.