محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق برای یک سفر رسمی وارد تهران شد

نخست‌وزیر عراق ساعاتی قبل از سفر به تهران، در بغداد با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی آمریکا دیدار کرد

اربیل (کوردستان ۲۴)- دفتر مطبوعاتی محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ اعلام کرد که السودانی نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه در یک سفر رسمی وارد تهران شد.

بر اساس گزارش‌ها، نخست‌وزیر عراق پس در ادامه‌ی این سفر به کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس سفر خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا نیز گزارش کرد که ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد از «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، به‌صورت رسمی استقبال کرد.

برقرار است رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق پس از ملاقات دوجانبه، در نشستی مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های صورت گرفته را تشریح کنند.

سفر سودان در حالی انجام می‌شود که روز گذشته وی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در بغداد دیدار کرد. وی پس‌ازاین دیدار در کنفرانسی خبری گفت: حملات و تهدیدهای گروه‌های مسلح علیه ایالات‌متحده در عراق غیرقابل‌قبول است و ما هر کاری که بتوانیم برای محافظت از شهروندان آنها انجام خواهیم داد.

جنگ بین اسرائیل و حماس اوضاع سیاسی خاورمیانه را پیچیده کرده است، به‌طوری‌که اکثر کشورهای غربی حمایت خود را از اسرائیل اعلام می‌کنند، تعدادی از کشورهای منطقه معتقدند که باید از حماس و نوار غزه دفاع کرد. در همین حال گروه‌های مسلح اسلامی در منطقه مواضع نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه را مورد حملات پهپادی و موشکی قرار می‌دهند.

بیش‌تر:

وزیر خارجه‌ی آمریکا در بغداد با نخست‌وزیر عراق دیدار کرد