تارا مامدوا: ما به زبان خود نیاز داریم و زبان ما هم به ما نیاز دارد

"فقط به زبان کوردی ترانه می‌خوانم"
تارا ممدوا، خواننده کورد
تارا ممدوا، خواننده کورد

اربیل (کوردستان٢٤) – خواننده کورد که قبلا به زبان‌های روسی و فرانسوی ترانه سروده است، تصمیم گرفته است که فقط به زبان مادری خود آواز بخواند و می‌گوید آن زبان‌ها به ما نیازی ندارند، اما ما به زبان خود نیاز داریم و زبان ما هم به ما نیاز دارد.

تارا مامدوا، خواننده کورد که در حال برگزاری تور کنسرت در برلین، دیاربکر، قزاقستان و استانبول است، علاقمند است که روزی بتواند در اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان نیز کنسرت برگزار کند.

او به کوردستان ٢٤ گفت:"تور ما با تلاش بسیاری آماده شد. برای اجرای موسیقی، تنظیم و دکور صحنه، با دقت کار کردیم... زمانی که سفر را آغاز کردیم، بسیار هیجان زده بودیم. از خود می‌پرسیدیم که مردم چه واکنشی نشان خواهند داد، اما واکنش آنها بسیار بهتر از آن چیزی بود که ما انتظار داشتیم. دیدیم که تماشاگران از اجرای ما لذت بردند. ما می‌خواستیم مردم خود را با تمام وجود در آغوش بگیریم و این کار را کردیم. این یک نعمت بزرگ برای من و تیمم بود."

تارا، در شهر کوردنشین دیاربکر مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت و در پستی در شبکه اجتماعی ایکس از استقبال گرم مردم دیاربکر قدردانی کرد.

این خواننده کورد، دوران کودکی‌اش را در قرقیزستان و روسیه گذرانده است. به پنج زبان صحبت می‌کند. اولین آلبوم خود را به نام (تبر) در سال ٢٠١٤ منتشر کرد که ترکیبی از موسیقی عاشقانه روسی و موسیقی کوردی است.

در ژانویه سال جاری نیز آهنگ جدیداش (سینو) را منتشر کرد.

خانواده تارا مامدوا، یک قرن پیش از شهر بازید شمال کوردستان/کوردستان ترکیه، به اتحاد جماهیر شوروی مهاجرت کردند.

تارا، کنسرت‌های بسیاری در استانبول، دیاربکر، وان و بسیاری از شهرهای دیگر برگزار کرده است. او در حال حاضر در ترکیه زندگی می‌کند، متاهل است و یک دختر به نام النیا دارد.

او مدت یک سال است که بر روی یک آلبوم جدید کار می‌کند و درباره آن گفت:"به زودی تمام خواهد شد. آلبوم ما بیشتر از آهنگ‌های جدید تشکیل شده است. این آلبوم زیبا را با آهنگ‌ساز کورد می‌سازم."

اگرچه تارا به چندین زبان صحبت می‌کند. اما فقط به زبان کوردی ترانه می‌خواند. "من قبلا به روسی و فرانسوی هم می‌خواندم، اما بعدا تصمیم گرفتم فقط به زبان مادری خودم بخوانم. چون آن زبان‌ها به ما نیازی ندارند. اما ما به زبان خود نیاز داریم و زبان ما به ما نیاز دارد."

تارا ممدوا، امیدوار است که روزی بتواند در اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان کنسرت برگزار کند.

ب.ن