محمد شیاع السودانی در دیدار با سفیر آمریکا در عراق بر حمایت از نیروهای ائتلاف و حفظ جان دیپلمات‌ها تأکید کرد

پس از آغاز درگیری جدید میان اسرائیل و حماس، گروه‌های مسلح عراق روزانه به مواضع نیروهای ائتلاف در منطقه حمله می‌کنند
دیدار محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق با الینا رومانوفسکی سفیرآمریکا در بغداد
دیدار محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق با الینا رومانوفسکی سفیرآمریکا در بغداد

اربیل (کوردستان ۲۴)- الینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در بغداد، روز دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲، با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق فدرال دیدار کرد.

دفتر وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که  در این دیدار، روابط دوجانبه و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف مورد گفتگو و تبادل‌نظر قرار گرفت.

در این دیدار، دو طرف همکاری میان بانک مرکزی عراق و خزانه‌داری آمریکای را که دو طرف هفته‌ی آینده نشستی مشترک برگزار خواهند کرد، بررسی کردند.

جنگ اسرائیل و حماس در غزه نیز یکی از محورهای این دیدار بود.

السودانی بر موضع ثابت و اصولی عراق در قبال مسئله فلسطین و لزوم توقف تجاوزات اسرائیل، بازگشایی گذرگاه‌های امن و اجازه ورود کمک‌های غذایی و پزشکی علاوه بر تضمین حقوق فلسطینیان در زندگی با کرامت و امن تأکید کرد.

وی به پایبندی عراق به حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیک و حفاظت از مستشاران امنیتی ائتلاف بین‌المللی اشاره و تأکید کرد که دستگاه‌های امنیتی به وظایف قانونی خود در حفظ امنیت و ثبات در عراق تأکید کرد.

نخست‌وزیر عراق در حالی بر محافظت از هیئت‌های دیپلماتیک و مستشاران خارجی تأکید می‌کند که گروه‌های شبه‌نظامی موسوم به گروه‌های مقاومت، پس از حمله‌ی حماس به اسرائیل در ماه گذشته‌ی میلادی آغاز جنگ غزه، تقریباً به‌طور روزانه  پایگاه‌های آمریکا و نیروها ائتلاف در سوریه  عراق را مورد حملات پهپادی قرار می‌دهند.