بنیاد خیریه بارزانی کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال می‌کند

"مردم کوردستان پیش از این نیز به مردم فلسطین کمک کرده‌اند"
بنیاد خیریه بارزانی ١٤ تن دارو و نیازمندی‌های پزشکی به غزه ارسال می‌کند
بنیاد خیریه بارزانی ١٤ تن دارو و نیازمندی‌های پزشکی به غزه ارسال می‌کند

اربیل (کوردستان٢٤) – کمک‌های بشردوستانه بنیاد خیریه بارزانی، از طریق مصر به غزه ارسال می‌شوند.

امروز چهارشنبه ٢٢ نوامبر، موسی احمد، رئیس بنیاد خیریه بارزانی در یک نشست خبری مشترک با نظمی حضوری، سرکنسول فلسطین در اقلیم کوردستان، اعلام کرد:" بنیاد خیریه بارزانی ١٤ تن دارو و نیازمندی‌های پزشکی، ٢٥٠٠ سبد غذا، ٢٠٠ سبد بهداشتی و ٢٠٠ کارتن لباس به غزه ارسال می‌کند."

وی افزود:"کمک‌های بشردوستانه به فرودگاه عربی مصر و از آنجا به گذرگاه مرزی رفح منتقل می‌شوند تا به مردم غزه تحویل داده شوند."

همچنین تاکید کرد که پرزیدنت مسعود بارزانی، بر لزوم کمک به مردم غزه تاکید کرده‌اند. " ما از تاریخ ١٨ اکتبر با سرکنسول فلسطین و طرف‌های مربوطه در غزه و سایر مناطق آسیب دیده در تماس هستیم تا برای جنگ زدگان  کمک‌های بشردوستانه ارسال کنیم."

و نیز کمک‌های بشردوستانه بنیاد خیریه بارزانی را پیام یک ملت دانست و یادآور شد که در گذشته نیز تیم‌های بنیاد خیریه بارزانی به قربانیان حوادث در منطقه امدادرسانی کرده‌اند.

نظمی حضوری سرکنسول فلسطین نیز در این نشست خبری، اعلام کرد:" ما از کمک‌های بشردوستانه بنیاد خیریه بارزانی بسیار سپاسگزاریم و این اقدام جدیدی نیست و مردم کوردستان پیش از این هم به مردم فلسطین کمک کرده‌اند."

حضوری گفت: "هزاران غیرنظامی، که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، کشته و ده‌ها هزار نفر آواره شده‌اند. حدود نیم میلیون فلسطینی اکنون از کمبود آب آشامیدنی رنج می‌برند و از خدمات پزشکی و نیازمندی‌های ابتدایی زندگی محروم هستند."

ستیزه‌جویان حماس در ٧ اکتبر از مرزهای نوار غزه شدیدترین حمله تاریخ را علیه اسرائیل انجام دادند.

اسرائیل می گوید در آن حمله ١٢٠٠ نفر کشته شده و بیشتر آنها غیرنظامی بوده‌اند و حدود ٢٤٠ نفر از جمله افراد مسن و کودکان نیز به گروگان گرفته شدند.

اسرائیل در واکنش به حمله حماس، حملات گسترده‌ای را به غزه آغاز کرد و به گفته مقامات حماس بیش از ١٤ هزار نفر که هزاران نفر از آنان کودک بوده‌اند، کشته شده‌اند.

ب.ن