بریتانیا از طریق آسمان غزه به دنبال گروگان‌ها می‌گردد

بریتانیا اطلاعات به‌دست‌آمده را در اختیار اسرائیل می‌گذارد

اربیل (کوردستان ۲۴)– وزارت دفاع بریتانیا می‌گوید با هواپیمای بدو سلاح برای  جمع‌آوری اطلاعات  از محل نگهداری گروگان‌ها، در آسمان غزه به تجسس می‌پردازد

براساس این گزارش، از سرنوشت پنج شهروند بریتانیا که در جنگ حماس و اسرائیل جنگ ناپدیدشده‌اند، اطلاعی در دست نیست و نمی‌دانند که از این تعداد چند نفر گروگان حماس هستند.

 وزارت دفاع بریتانیا، با بیان این‌که «ایمنی اتباع بریتانیا اولویت اصلی ماست» اعلام کرد که  پروازهای نظارتی این کشور در پشتیبانی از فعالیت‌های مرتبط با نجات گروگان‌ها، در آسمان شرق مدیترانه ازجمله در حریم هوایی اسرائیل و غزه انجام خواهد داد.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده از مکان‌های احتمالی گروگان‌ها در اختیار اسرائیل نیز گذاشته خواهد شد. تخمین زده می‌شود بیش از ۱۳۰ نفر همچنان در غزه گروگان حماس هستند.

بیش‌تر:

آنتونیو گوترش: تمدید آتش‌بس غزه برای ارسال کمک‌ها کافی نیست

پیش‌تر وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کر بود که پهپادهای غیرمسلح خود را با هدف حمایت از تلاش‌ها برای یافتن گروگان‌ها» در آسمان غزه به پرواز در می‌آورد.

 جنگ غزه که با حمله‌ی غافلگیرانه جنگجویان حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر آغاز شد و جان ۱۲۰۰ نفر را در اسرائیل گرفت، در باریکه غزه منجر به کشته شدن بیش از ۱۵ هزار فلسطینی ازجمله بیش از ۶ هزار کودک شده است. اسرائیل می‌گوید تا نابودی حماس از حمله به این باریکه از پای نخواهد نشست.