فرماندار اداره‌ی محلی سوران از تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری رویداد آتش‌سوزی در این شهر خبر داد

حادثه‌ی آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در سوران جان ۱۴ نفر را گرفت
هَلگورد شیخ نجیب، فرماندار اداره‌ی محلی سوران
هَلگورد شیخ نجیب، فرماندار اداره‌ی محلی سوران

اربیل (کوردستان ۲۴)– فرماندار اداره‌ی محلی سوران می‌گوید که کمیته‌ی بررسی حادثه‌ی آتش‌سوزی در ساختمان مسکونی در سوران از امروز آغاز به‌کار می‌کند و از سوی نخست‌وزیر مکلف شده است تا تمامی کاستی‌ها را ارائه کنند.

هَلگورد شیخ نجیب، فرماندار اداره‌ی محلی سوران به کوردستان ۲۴ گفت: پس از حادثه‌ی آتش‌سوزی در ساختمانی در سوران که متأسفانه جان ۱۴ نفر را گرفت، در گفتگوی تلفنی با مسرور بارزانی نخست‌وزیر، تصمیم به تشکیل کمیته‌ای برای بررسی این حادثه گرفت.

وی افزود: شب گذشته به دستور نخست‌وزیر کمیته‌ای برای بررسی این حادثه تشکیل شد، کمیته از امروز شروع به کار کرده و علل حادثه را بررسی می‌کند و ما به‌عنوان اداره‌ی محلی سوران با همه‌ی طرف‌های ذی‌ربط دیدار خواهیم کرد.

فرماندار سوران گفت: یکی از نکاتی که بر آن تأکید داریم آگاهی شهروندان از نحوه‌ی خروج از ساختمان‌ها در هنگام وقوع چنین حادثه‌ای است. وی افزود اکثریت ساکنان ساختمان‌های بزرگ مسکونی از نحوه‌ی خاموش کردن آتش و استفاده از خروجی‌های اضطراری آگاه نیستند.

هَلگورد شیخ نجیب در مورد آمادگی تیم‌های امدادرسانی در محل حادثه گفت که هنگام درخواست کمک از محل حادثه به نیروهای امدادرسانی این نیروها در عرض سه دقیقه در محل حادثه حاضرشده‌اند، ما براثر غلظت دود ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند.