سفین دزه‌ای: اوضاع خاورمیانه مایه نگرانی است

"امیدواریم جریان‌های ناشناس حملات به اقلیم کوردستان را متوقف کنند"
سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان
سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – یک مقام ارشد در دولت اقلیم کوردستان، اوضاع خاورمیانه را مایه نگرانی دانست و ابراز امیدواری کرد که جریان‌های ناشناس حملات به اقلیم را متوقف کنند.

سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان، امروز یکشنبه ١٠ دسامبر، در مراسم روز ملی رومانی که به دلیل شرایط امنیتی بغداد، توسط سفارتخانه آن کشور در عراق، در اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان برگزار شد، ضمن تبریک به مقامات و مردم آن کشور، گفت که روابط اقلیم کوردستان و رومانی، تاریخی و دیرینه است و از سال ١٩٧٠ میلادی با اعزام دانشجویان کورد به آن کشور برای ادامه تحصیل، آغاز شده است.

وی، افزود که خواستار تقویت بیشتر روابط در همه زمینه‌‌ها به ویژه در زمینه‌‌های آموزش و پرورش و تجارت با رومانی هستند.

همچنین به روابط بین اربیل و بغداد اشاره کرد و گفت که با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، روابط خوبی دارند و گفتگوها با وی در خصوص استحقاقات مالی اقلیم، ادامه دارند و ابراز امیدواری کرد که بغداد بتواند مسائل را حل کند.

سفین دزه‌ای، به اوضاع خاورمیانه نیز اشاره و تاکید کرد که اوضاع مایه نگرانی است و یادآور شد که اخیرا حملات جریان‌‌های ناشناس به اقلیم کوردستان افزایش پیدا کرده‌اند."امیدواریم در اسرع وقت اوضاع آرام شود و حملات متوقف شوند."

رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان، خاطرنشان کرد که اقلیم نمونه‌ای زیبا از همزیستی مسالمت‌آمیز نشان داده و کوردستان برای کسانی که به آن پناه آورده‌اند "به بهشت همزیستی تبدیل شده است."

ب.ن