یکی از سران حماس از احتمال به رسمیت شناختن اسرائیل خبر داد

این مقام ارشد حماس در جهت پیوستن به سازمان آزادی‌بخش فلسطین ابراز تمایل کرده است
موسی ابو مرزوق از مقامات ارشد حماس
موسی ابو مرزوق از مقامات ارشد حماس

اربیل (کوردستان ۲۴)– موسی ابومرزوق، یکی از مقامات ارشد حماس، روز پنج‌شنبه ٢٣ آذر ١٤٠٢، در گفتگو با المانیتور پیشنهاد داد که این گروه می‌تواند برای یکدست‌سازی رهبری مردم فلسطین، اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هم دیروز گفته بود که آماده گفت و گو برای پایان دادن به جنگ جاری و "نظم بخشیدن به خانه‌ی فلسطین در کرانه‌ی باختری و نوار غزه" است. با امید این‌که این حرکت روزی موجب مسیری شود که حق ملت فلسطین را برای داشتن کشوری مستقل با پایتختی در بیت المقدس تضمین کند.

حماس همیشه در دکترین خود به دنبال نابودی اسرائیل بوده و اخیراً هم گفته بود که حملاتی مشابه آنچه در ۷ اکتبر انجام شد را تا زمانی که این امر محقق شود ادامه خواهند داد.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین، که تشکیلات خودگردان فلسطین را در کرانه‌ی باختری اداره می‌کند، اسرائیل را به‌عنوان بخشی از پیمان اسلو در دهه‌ی ۱۹۹۰ به رسمیت شناخت، البته این سازمان اسرائیل را به‌عنوان یک "کشور یهودی" به رسمیت نمی‌شناسد.

ابومرزوق به المانیتور گفت: شما باید موضع رسمی ما را دنبال کنید. موضع رسمی این است که سازمان آزادی‌بخش فلسطین کشور اسرائیل را به رسمیت شناخته است.