شمار کشته‌شدگان جنگ غزه به بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ تن افزایش یافت

اسرائیل کشته شدن یک افسر ارتش این کشور را تأیید کرد
حملات اسرائیل به غزه
حملات اسرائیل به غزه

اربیل (کوردستان ۲۴)– نوار غزه، پنج‌شنبه ۲۳ آذر، شاهد روز جدیدی از درگیری‌های شدید و جنگ خیابانی بین ارتش اسرائیل در حال نفوذ به این باریکه و گروه‌های مسلح فلسطینی بود.

در تازه‌ترین تحولات میدانی، رسانه‌ها از حمله‌ی موشکی جدید از غزه به شهرک‌های اسرائیلی واقع در اطراف نوار غزه در بامداد امروز خبر داد. همزمان ارتش اسرائیل اعلام کرد که محور «صلاح‌الدین» در شمال و شرق خان یونس «میدان جنگ» است.

در حالی که گردان‌های القسام، شاخه‌ی نظامی گروه حماس، اعلام کرد که ۴ تانک مرکاوا و ۴ نفربر اسرائیلی را در شهر غزه هدف قرار داده است، همزمان «سرایا القدس» شاخه‌ی نظامی گروه فلسطینی الجهاد اعلام کردند که موضع نظامی صوفا و تعدادی از نظامیان اسرائیلی در اطراف آن را موردحمله موشکی قرار دادند.

بیش‌تر:

یکی از سران حماس از احتمال به رسمیت شناختن اسرائیل خبر داد

از سوی دیگر جبهه، روزنامه‌ی اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» به نقل از ارتش اسرائیل خبر داد که یک افسر اسرائیلی بر اثر اصابت موشک ضد زره به تانکی که در آن حضور داشت کشته و افسری دیگر در نبردهای روز گذشته در جنوب نوار غزه به‌شدت مجروح شد.

پیش‌تر ارتش اسرائیل از کشته‌شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی ازجمله دو فرمانده‌ی ارشد و چند افسر در جریان نبردهای غزه خبر داده بود و به‌این‌ترتیب تعداد کشته‌شدگان ارتش اسرائیل از حمله 7 اکتبر تاکنون به ۴۴۲ نفر رسید.

تلویزیون نیز فلسطین گزارش کرد که در حمله‌ی اسرائیل به استان رفح در جنوب نوار غزه ۲۷ نفر کشته شدند. رسانه‌های فلسطینی پیش‌تر خبر داده بودند که حملات هوایی اسرائیل که دو خانه را در رفح هدف قرار داد، ۱۹ کشته برجای گذاشت.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان جنگ در نوار غزه به بیش از ۱۸۶۰۰ نفر و تعداد مجروحان به بیش از ۵۰ هزار نفر افزایش یافته است.

بیش‌تر:

اسرائیل از تحمل تلفات سنگین در غزه گزارش کرد