ارتش اسرائیل: جسد یک گروگان فرانسوی-اسرائیلی را در غزه پیدا کردیم

وزیر خارجه فرانسه می‌گوید آزادی همه گروگان‌ها را در اولویت قرار داده‌اند
الیا تولدانو، گروگان فرانسوی-اسرائیلی
الیا تولدانو، گروگان فرانسوی-اسرائیلی

اربیل (کوردستان٢٤) – ارتش اسرائیل از پیدا شدن جسد یک گروگان فرانسوی-اسرائیلی در غزه خبر داد و وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که آزادی همه گروگان‌ها را در اولویت قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش اسرائیل، امروز جمعه ١٥ دسامبر اعلام کرد که جسد الیا تولدانو، گروگان فرانسوی-اسرائیلی را که در جریان حملات حماس در ٧ اکتبر به غزه منتقل شده بود، پیدا کرده و به اسرائیل باز گردانده است.

تولدانو، ٢٤ ساله، در میان ٢٤٠ نفری بود که در جریان حملات حماس به اسرائیل، به گروگان گرفته شدند.

او به همراه میا شم، دوست و هموطن فرانسوی-اسرائیلی خود که در پایان نوامبر بر اساس توافقنامه آتش بس آزاد شد، در جشنواره سوپرنوا شرکت کرده بود.

در جریان آتش ‌بس کوتاه مدت، تعداد زیادی از گروگان‌های عمدتا اسرائیلی و اتباع خارجی، آزاد شدند.

مقامات اسرائیلی، می‌گویند که حملات ٧ اکتبر حدود ١٢٠٠ کشته برای آن کشور برجای گذاشته است و بیشتر آنها غیرنظامی بوده‌اند.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرده است که حملات واکنشی اسرائیل به غزه، منجر به کشته شدن بیش از ١٨ هزار و ٧٠٠ نفر شده که بیشتر آنها زنان و کودکان بوده‌اند.

ارتش اسرائیل، در بیانیه‌ای اعلام کرد که جسد گروگان الیا تولدانو  در جریان عملیات در غزه، توسط نیروهای ویژه ارتش پیدا شده است. همچنین تاکید کرده که قبل از انتشار بیانیه، خبر کشته شدن تولدانو را به خانواده او اطلاع داده‌اند.

"هنوز ١٣٢ گروگان در غزه در بازداشت هستند" عکس: 20MINUTES

خانواده‌ تولدانو در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که نمی‌دانند او هنوز زنده است یا خیر.

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه از شنیدن خبر کشته شدن الیا تولدانو، ابراز تاسف کرده است.

او در شبکه اجتماعی ایکس پیامی منتشر کرده و نوشته است: "ما در غم خانواده و عزیزان او شریک هستیم. آزادی همه گروگان‌ها اولویت ماست."

به گفته ارتش اسرائیل، هنوز ١٣٢ گروگان در غزه در بازداشت هستند.

خانواده‌های گروگان‌ها، اخیرا از اظهارات مدیر سازمان اطلاعات اسرائیل، مبنی بر امتناع وی از انجام مذاکرات جدید برای آزادی بستگانشان شوکه شده‌ و خواستار توضیح شده‌اند.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که اجساد دو سرباز را که در ٧ اکتبر به گروگان گرفته شده‌اند، پیدا کرده و به آن کشور بازگردانده‌اند.

ب.ن