فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا: ۱۴ پهپاد حوثی‌ها را در دریای سرخ منهدم کردیم

دو شرکت بزرگ کشتی‌رانی تردد کشتی‌های خود در آب‌های دریای سرخ را به تعلیق در آوردند
ناوشکن یو اس اس کارنی آمریکا
ناوشکن یو اس اس کارنی آمریکا

اربیل (کوردستان۲۴)- "ناوشکن یواس اس کارنی" آمریکا در اولین ساعات بامداد شنبه ۱۶ دسامبر، ۱۴ فروند پهپاد را که توسط حوثی‌های یمن پرتاب شده بودند، در دریای سرخ رهگیری و منهدم کرد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد در این حمله‌ی پهپادی به هیچ‌یک از کشتی‌هایی که در آب‌های منطقه درحرکت بوده‌اند، آسیبی نرسیده است.

«یحیی سریع» سخنگوی حوثی‌های یمن پیش‌تر و در همین روز از حمله‌ی پهپادی به «جنوب فلسطین اشغالی» خبر داده بود.

وزارت دفاع بریتانیا نیرز روز شنبه همزمان با ادامه‌ی گلوله‌باران باریکه غزه توسط ارتش اسرائیل و تداوم تنش در آب‌های دریای سرخ از انهدام یک فروند پهپاد در این دریا توسط ناوشکن این کشور خبر داد.

گرانت شاپس، وزیر دفاع بریتانیا در شبکه‌ی اجتماعی «ایکس» نوشت که این پهپاد که گمان می‌رود هدفش خطوط کشتیرانی تجاری در دریای سرخ بوده است توسط ناوشکن «اچ ام اس دیاموند HMS Diamond» و با شلیک یک فروند موشک «سی وایپر» منهدم شده است.

تشدید پاسخ ناوهای آمریکا و بریتانیا به حوثی‌های یمن در حالی است که دو شرکت بزرگ کشتیرانی ایتالیایی-سوئیسی و فرانسوی اعلام کرده‌اند عبور از کانال سوئز و تنگه‌ی باب‌المندب را متوقف کرده‌اند.

شرکت کشتیرانی مدیترانه "ام اس سی" که یکی از بزرگ‌ترین خطوط کشتیرانی باری در جهان است، اعلام کرده یکی از کشتی‌هایش روز جمعه در دریای سرخ هدف قرار گرفته، به همین دلیل تردد از طریق این تنگه را تا زمان ایمن شدن آن متوقف کرده است.

شرکت کشتیرانی «سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام» فرانسه نیز از تصمیم مشابهی خبر داده و گفته به تمامی کشتی‌هایش دستور داده تا اطلاع بعدی از منطقه دور شوند.