یکی از سخنگویان حوثی‌ها از تلاش‌ برای برقراری مذاکره با طرف‌های بین‌المللی خبر داد

گفته می‌شود عمان این مذاکرات را میانجی‌گری می‌کند
حوثی‌های یمن
حوثی‌های یمن

اربیل (کوردستان ۲۴)- یک سخنگوی شبه‌نظامیان حوثی در یمن روز شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲، گفت که این گروه با میانجیگری عمان در حال مذاکره با «طرف‌های بین‌المللی» در خصوص عملیات در دریای سرخ است.

به گزارش رویترز، این سخنگوی شبه‌نظامیان حوثی اشاره‌ای به هویت «طرف‌های بین‌المللی» یا محل و زمان این گفت‌وگوها نکرده است، اما چنین اظهاراتی ممکن است بیانگر تمایل حوثی‌ها برای تنش‌زدایی باشد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها، تصریح کرد که عمان در حال میانجیگری در این خصوص است، اما تا زمانی که «تجاوز» به غزه ادامه یابد، و از انتقال کمک‌های انسان دوستانه به غزه جلوگیری شود، این گروه همچنان به اقدامات خود ادامه خواهد داد.

محمد عبدالسلام گفت که هرگونه «اقدام واقعی» برای رسیدگی به بحران غزه ازجمله اجازه ورود دارو و غذا به این منطقه، می‌تواند به کاهش تنش کمک کند.

در پی حملات شبه‌نظامیان حوثی به کشتی‌ها در دریای سرخ، دو شرکت بزرگ کشتیرانی دانمارکی مولر-مرسک و شرکت آلمانی هاپاگ-لوید اعلام کردند که فعالیت‌های خود را در این منطقه به حالت تعلیق موقت درآوردند.

از سوی دیگر نیروهای آمریکایی اعلام کردند که «ناوشکن یواس اس کارنی» آمریکا در اولین ساعات بامداد شنبه ۱۶ دسامبر، ۱۴ فروند پهپاد را که توسط حوثی‌های یمن پرتاب شده بودند، در دریای سرخ رهگیری و منهدم کرد.

وزارت دفاع بریتانیا نیز روز شنبه از انهدام یک فروند پهپاد در این دریا توسط ناوشکن این کشور خبر داد.