ارتش عراق برای رویارویی با بقایای داعش راهبرد جدید در پیش می‌گیرد

"بقایای داعش از وضعیت بد آب و هوایی سوءاستفاده می‌کنند"
تصویر هوایی از عملیات ارتش عراق علیه بقایای داعش در بیابان رطبه - عکس: شبکه‌‌های اجتماعی
تصویر هوایی از عملیات ارتش عراق علیه بقایای داعش در بیابان رطبه - عکس: شبکه‌‌های اجتماعی

اربیل (کوردستان٢٤)- تحرکات اخیر بقایای داعش در برخی مناطق عراق، فرماندهان ارتش این کشور را بر آن داشته است که برای رویارویی با آنها راهبرد جدید در پیش بگیرند.

بقایای داعش روز دوشنبه ١٨ دسامبر، در بیابان رطبه در استان الانبار عراق، به یک خودروی ارتش این کشور حمله‌ور شده، دو سرباز را کشته و پنج سرباز دیگر را مجروح کردند.

تحسین خفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، در خصوص این حمله به رسانه‌های عراقی گفت که بقایای داعش از وضعیت بد آب و هوایی به عنوان تاکتیک استفاده می‌کنند.

خفاجی، تاکید کرد که داعشی‌‌ها پیش از این نیز از وضعیت بد آب و هوا برای حمله به واحدهای امنیتی و غیرنظامیان سوءاستفاده کرده‌اند.

او با بیان اینکه برای خنثی‌‌سازی تاکتیک داعش برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت که عناصر داعش دیگر قادر به انجام حملات گسترده نیستند، اما تلاش می‌کنند در برخی مناطق از مه‌آلودگی شدید هوا برای مقاصد خود سوءاستفاده کنند.

همچنین حمله روز دوشنبه در غرب عراق را هشداری خطرناک تلقی کرد و اظهار داشت که برای پیشگیری از تکرار آن، تمام واحدهای امنیتی را با در پیش گرفتن راهبرد جدید به حالت آماده باش درآورده‌اند.

عملیات‌های نیروی پیشمرگ کوردستان، ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و ارتش عراق، داعش را در این کشور به اندازه‌ای تضعیف نموده‌ که به گفته فرماندهان نیروهای ائتلاف، توانایی کنترل هیچ منطقه‌ای را ندارند.

با اینحال بقایای داعش هنوز به طور پراکنده در مناطق مختلف عراق، علیه غیرنظامیان، نیروی پیشمرگ کوردستان و ارتش عراق دست به حملات تروریستی می‌زنند.

ب.ن