سخنگوی نیروهای مسلح عراق: برای شناسایی عاملان حمله امروز به اربیل وارد عمل شده‌ایم

"این جنایات به منافع عراق و روابط منطقه‌ای و بین‌المللی آن زیان می‌رسانند"
یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق
یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق

اربیل (کوردستان٢٤)- سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، اعلام کرد که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی این کشور برای شناسایی عاملان حمله پهپادی امروز به فرودگاه بین‌المللی اربیل، وارد عمل شده‌اند تا آنها را به مجازات برسانند.

 یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، امروز دوشنبه ٢٥ دسامبر در بیانیه‌ای حمله پهپادی عصر امروز به پایگاه نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در فرودگاه بین‌المللی اربیل را، حمله تروریستی توصیف کرد.

همچنین تاکید کرد که "این جنایات به منافع عراق و روابط منطقه‌ای و بین‌المللی آن زیان می‌رسانند."

در بیانیه آمده است:" گروه‌های قانون شکن تلاش می‌کنند که به پایگاه‌های عراق که در بخشی از آنها مستشاران و نیروهای ائتلاف بین‌المللی مستقر هستند، دست‌درازی کنند."

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، خاطرنشان کرده که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی عاملان حمله پهپادی به فرودگاه اربیل وارد عمل شده‌اند تا آنها را به مجازات برسانند.

سازمان مبارزه با تروریسم کوردستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که امروز دوشنبه ٢٥ دسامبر، ساعت ١٦:٠٣ دقیقه، پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در فرودگاه بین‌المللی اربیل، مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

بر پایه گزارش‌های رسیده به کوردستان٢٤؛ حمله، تلفات جانی در پی نداشته و بی تاثیر بوده و پروازهای مسافری فرودگاه به روال معمول ادامه دارند.

این دومین حمله پهپادی در ماه میلادی جاری به اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان است.

پیش از این نیز حملات مشابه به پایگاه‌های نیروهای ائتلاف در منطقه انجام شده‌اند و وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که آنها را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرده که در پاسخ به حملات شبه‌نظامیان افراطی، پایگاه‌های آن‌ها در عراق و سوریه را هدف گرفته و شماری از نیروهایشان را کشته‌اند.

ب.ن