در آلمان و فرانسه صدها نفر در اولین روز سال نو بازداشت شدند

۵۴ پلیس در مراسم آغاز سال نو مجروح شدند

اربیل(کوردستان ۲۴)- مقامات برلین روز دوشنبه ١٢ دی‌ماه ۱۴۰۲، اعلام کردند که باوجود بازداشت موقت ۳۹۰ نفر و مجروح شدن ۵۴ افسر پلیس، امسال جشن‌های سال نو در پایتخت آلمان نسبت به سال گذشته «آرام‌تر» برگزار شده است.

به گفته‌ی پلیس، بسیاری از این افراد به دلیل نقض قانون اسلحه و مواد منفجره، یا استفاده از ترقه‌های غیرقانونی یا شلیک آنها به سمت افسران و مردم بازداشت شدند.

در جریان برگزاری جشن‌های شب سال نو، حدود ۴۵۰۰ نیروی پلیس نیز اقدام به گشت زنی در سراسر شهر برلین کردند تا از تکرار شورش‌های ۲۰۲۲ میلادی در شب سال نو جلوگیری کنند.

شهردار برلین و وزیر کشور آلمان تأکید کرده بودند که در قبال اغتشاشگران، به‌ویژه هرگونه تلاش برای حمله به نیروهای پلیس کوتاه نخواهند آمد.

در فرانسه نیز ژرالد دارمنن، وزیر کشور از استقرار ۹۰ هزار نیروی پلیس و ژاندارم در سراسر فرانسه در شب سال نو خبر داده بود.

فرانسه تا چند ماه دیگر میزبان بازی‌های المپیک خواهد بود و به همین دلیل برگزاری آرام جشن‌های انتقال از سال ۲۰۲۳ میلادی به ۲۰۲۴ در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار بود.

به گفته وزیر کشور فرانسه، تنها در شهر پاریس ۶ هزار نیرو مستقر شده بودند تا اطمینان حاصل شود که هیچ درگیری بزرگی باعث خدشه‌دار شدن جشن‌ها نمی‌شود.

بااین‌وجود او تأکید کرد که تا ۷ صبح دوشنبه درمجموع ۳۸۱ نفر در سراسر فرانسه دستگیر شده بودند.