مایکل آریسانتی: گروه‌های شبه‌نظامی از دولت عراق قوی‌تر هستند

"آمریکا از ایران هراس ندارد و به حضور خود در خاورمیانه ادامه می‌دهد"
مایکل آریسانتی، پژوهشگر و تحلیلگر مسائل خاورمیانه
مایکل آریسانتی، پژوهشگر و تحلیلگر مسائل خاورمیانه

اربیل (کوردستان٢٤)- یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه، می‌گوید که ایران در خاورمیانه نفوذ بسیاری دارد، اما آمریکا از ایران هراس ندارد و به حضور خود در خاورمیانه ادامه می‌دهد.

مایکل آریسانتی، پژوهشگر و تحلیلگر مسائل خاورمیانه، امروز سه‌شنبه ٢ ژانویه در مصاحبه با کوردستان٢٤، با اشاره به تنش‌های اخیر در عراق، اظهار داشت که گروه‌های شبه‌نظامی عراق از سوی ایران حمایت می‌شوند و حشدالشعبی که دولت عراق بودجه هنگفتی به آن اختصاص داده است، توسط ایران هدایت می‌شود.

وی، افزود که دولت عراق در مهار گروه‌های شبه‌نظامی ناتوان بوده، زیرا آن گروه‌ها تحت تاثیر ایران قرار دارند و دولت عراق نیز از ایران تاثیرپذیری دارد.

همچنین تاکید کرد که گروه‌های شبه‌نظامی از دولت عراق قوی‌تر هستند.

این تحلیلگر مسائل خاورمیانه، با بیان اینکه ایران در خاورمیانه به ویژه عراق، سوریه، لبنان و فلسطین، نفوذ بسیاری دارد، گفت که آمریکا از ایران هراس ندارد و به حضور خود در خاورمیانه ادامه می‌دهد. "ایران تلاش می‌کند که نیروهای آمریکا را از خاورمیانه بیرون کند. سیاست آمریکا درست نیست، زیرا حد و حدودی برای ایران تعیین نکرده است، به طوریکه از ادامه حملات نیروهای آن کشور علیه منافع خود در منطقه، جلوگیری کند."

این در حالی است که با آغاز جنگ غزه، حملات گروه‌های شبه‌نظامی به پایگاه‌های آمریکا در عراق افزایش پیدا کرده و اخیرا نیروهای پیشمرگ اقلیم کوردستان را نیز هدف گرفته‌اند. اگرچه دولت عراق حملات شبه‌نظامیان را محکوم کرده و آن را علیه منافع عراق توصیف نموده، اما هیچ اقدامی برای جلوگیری از تکرار حملات، نکرده است.

ب.ن