حمله پهپادی به مقر شبه‌نظامیان وابسته به حشدالشعبی در بغداد

"توسط نیروهای آمریکا انجام شده است"
محل مورد حمله پهپادی
محل مورد حمله پهپادی

اربیل (کوردستان٢٤)- حمله پهپادی به مقر شبه‌نظامیان وابسته به حشدالشعبی در بغداد، کشته و زخمی بر جای گذاشت. رسانه‌های نزدیک به حشد‌الشعبی، می‌گویند توسط آمریکا انجام شده است.

گزارشگر کوردستان٢٤ از بغداد گزارش داد که دقایقی پیش مقر تیپ ١٢ "جنبش النجباء"، وابسته به حشدالشعبی در خیابان فلسطین بغداد، آماج حمله پهپادی شده است.

بر پایه گزارش، حمله پهپادی به مقر این گروه شبه‌نظامی، تلفات جانی در پی داشته است.

رسانه‌های نزدیک به حشد‌الشعبی، می‌گویند که حمله توسط نیروهای آمریکایی انجام و منجر به کشته شدن سه فرمانده "جنبش النجباء" شده است.

رسانه‌های نزدیک به حشد‌الشعبی، توضیح داده‌اند که در این حمله ابو تقوی، فرمانده تیپ ١٢ کشته و شش شبه‌نظامی دیگر نیز مجروح شده‌اند.

فرماندهی عملیات کمربند امنیتی بغداد، وابسته به حشدالشعبی، در اطلاعیه‌ای با تائید حمله و تعداد تلفات، آن را "حمله وحشیانه آمریکا" توصیف کرد.

تیپ ١٢ "جنبش النجباء" از چهار هزار شبه‌نظامی تشکیل شده که در عراق و سوریه توزیع شده‌اند.

پس از هفت اکتبر ٢٠٢٣ و آغاز جنگ غزه، گروه‌های شبه‌نظامی شیعه که به "جبهه مقاومت اسلامی در عراق" شناخته شده‌اند، مسئولیت انجام بیش از ١٥٠ حمله به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه را به عهده گرفته‌اند.

همچنین در اقلیم کوردستان مسئولیت انجام ١٤ حمله به فرودگاه بین‌المللی اربیل و ١٢ حمله به پایگاه نظامی حریر را بر عهده گرفته‌اند.

آمریکا چند بار مقرهای آن گروه را در عراق و سوریه هدف گرفته است.

ب.ن