پات رایدر به کوردستان٢٤: در اقلیم کوردستان و عراق می‌مانیم

"در مورد خروج نیروهایمان از عراق بحث جدیدی در میان نیست"
پات رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
پات رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا

اربیل (کوردستان٢٤)- سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفت که در مورد خروج نیروهایشان از عراق بحث جدیدی در میان نیست و برای رویارویی با داعش در اقلیم کوردستان و عراق خواهند ماند.

پات رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز پنجشنبه ١١ ژانویه در یک کنفرانس خبری، در پاسخ به پرسش‌ گزارشگر کوردستان٢٤ در واشنگتن، درباره حملات گروه‌های شبه‌نظامی به اقلیم کوردستان، اظهار داشت:" آن حملات خطرناک هستند و مطمئنا در میان مردم ترس ایجاد کرده‌اند، این تحرکات نادرست گروه‌های شبه‌نظامی، غیرمسئولانه هستند."

وی افزود که ماموریت آمریکا در اقلیم کوردستان و عراق، رویارویی با داعش است، اما "بدون تردید" برای دفاع از نیروهایشان، عملیات نظامی انجام خواهند داد.

درباره تداوم حضور نیروهایشان در اقلیم کوردستان و عراق نیز گفت:"با دولت عراق مدام رایزنی می‌کنیم، تاکنون در مورد خروج آمریکا از عراق هیچ بحث جدیدی در میان نیست و ما به درخواست رسمی عراق در این کشور حضور داریم."

و نیز تاکید کرد که برای رویارویی با داعش در اقلیم کوردستان و عراق خواهند ماند و به عراق همچون یک شریک مهم خود می‌نگرند.

پات رایدر، یادآور شد که در ماه‌های گذشته ٥٣ بار به نیروهای ائتلاف در عراق و ٧٧ بار به آن نیروها در سوریه حمله شده است.

و با ابراز نگرانی از اینکه مردم غیرنظامی در غزه قربانی می‌شوند، کشته شدن هر غیرنظامی را تراژدی و فاجعه خواند و تاکید کرد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما باید از غیر نظامیان محافظت کند.

همچنین خاطرنشان کرد که باید اجازه داد شود کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شوند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفت که کشورش راه حل دو دولت را برای اسرائیل و فلسطین مناسب می‌داند، به طوریکه بتوانند همچون همسایه در صلح زندگی کنند.

ب.ن