عراق در شورای امنیت علیه ایران شکایت کرد

"رفتار ایران خصمانه و ناقض حاکمیت ملی است"
فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در نشست شورای امنیت سازمان ملل - عکس: آرشیو
فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در نشست شورای امنیت سازمان ملل - عکس: آرشیو

اربیل (کوردستان٢٤)- عراق در شورای امنیت سازمان ملل، علیه ایران شکایت کرد و رفتار آن کشور را خصمانه و ناقض حاکمیت ملی دانست.

وزارت امور خارجه عراق، امروز چهارشنبه ١٧ ژانویه، در وبگاه رسمی خود اعلام کرد که در شورای امنیت سازمان ملل متحد، در خصوص حملات خاصمانه و موشکی ایران به اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان، علیه آن کشور شکایت کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق، تاکید شده است که در نتیجه حملات، شهروندان غیرنظامی شهید و مجروح شده و به اموال عمومی آسیب رسیده است.

بیانیه، تاکید کرده است که نماینده دائم عراق در سازمان ملل در دو نامه جداگانه به دبیرکل آن سازمان و رئیس شورای امنیت، خاطرنشان کرده که رفتار خصمانه ایران نقض آشکار حاکمیت و امنیت عراق و اقلیم کوردستان و شهروندان عراق است.

حدود ساعت ١١:٣٠ دوشنبه ١٥ ژانویه، سپاه پاسداران ایران به بهانه واهی وجود مرکز موساد اسرائیل، خانه یک تاجر اقلیم کوردستان را در اربیل آماج حمله موشکی کرد و در نتیجه آن پنج شهروند غیرنظامی شهید و شش شهروند غیرنظامی دیگر مجروح شدند.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، پس از بازدید از منطقه مورد هدف، ادعای سپاه پاسداران را تکذیب و اعلام کرد که به خانه یک شهروند غیرنظامی حمله موشکی شده است نه مرکز موساد.

حملات موشکی ایران به مناطق غیرنظامی اربیل، در سطح بین‌المللی به طور گسترده‌ای محکوم شدند و انزجار عمومی در پی داشت.

ب.ن