دبیرکل ناتو: در دیدار با السودانی حملات موشکی ایران را محکوم کردیم

"ما از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌‌کنیم"
محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو
محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو

اربیل (کوردستان٢٤)- دبیرکل ناتو، می‌گوید که در دیدار با نخست وزیر عراق حملات موشکی ایران به مناطق غیرنظامی پایتخت اقلیم کوردستان را محکوم کرده است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی – ناتو، روز سه‌شنبه ١٦ ژانویه، با انتشار پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام کرد که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووسِ سوئیس، با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار و حملات موشکی ایران به مناطق غیرنظامی اربیل، پایتخت اقلیم کوردستان را محکوم کرده است.

دبیرکل ناتو، نوشته است:"ما از حاکمیت و تمامیت ارضی عراق، حمایت می‌‌کنیم."

همچنین به بستگان قربانیان حملات تسلیت گفته و تاکید کرده است که در خصوص همکاری محکم بین دو طرف گفتگو کرده‌اند.

حدود ساعت ١١:٣٠ دوشنبه ١٥ ژانویه، سپاه پاسداران ایران به بهانه واهی وجود مرکز موساد اسرائیل، خانه یک تاجر اقلیم کوردستان را در اربیل آماج حمله موشکی کرد و در نتیجه آن پنج شهروند غیرنظامی شهید و شش شهروند غیرنظامی دیگر مجروح شدند.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، حملات را "توجیه ناپذیر و نامردانه" توصیف و تاکید کرد:"بی‌دلیل انجام شده‌اند و تحت هیچ شرایطی نباید بدون پاسخ بمانند."

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، پس از بازدید از منطقه مورد هدف، ادعای سپاه پاسداران را تکذیب و اعلام کرد که به خانه یک شهروند غیرنظامی حمله موشکی شده است نه مرکز موساد.

حملات موشکی ایران به مناطق غیرنظامی اربیل، در سطح بین‌المللی به طور گسترده‌ای محکوم شدند و انزجار عمومی در پی داشت.

ب.ن