ائتلاف اداره دولت: حملات آمریکا خطرناک و ناقض قوانین بین‌المللی هستند

"از گفت‌وگوهای بین دولت عراق و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش حمایت می‌کنیم"
نشست ائتلاف اداره دولت عراق
نشست ائتلاف اداره دولت عراق

اربیل (کوردستان٢٤)- در نشست اضطراری اداره ائتلاف دولت عراق، حملات اخیر آمریکا برای نهادهای امنیتی رسمی این کشور "خطرناک" و ناقض قوانین بین‌المللی توصیف شدند.

اداره ائتلاف دولت عراق، امروز یکشنبه ٤ فوریه، به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور این کشور، نشست اضطراری برگزار کرد.

در بیانیه‌ای که ائتلاف اداره دولت پس از نشست منتشر کرد، آمده است:"پیشامدهای خطرناک اخیر عراق بررسی شدند و حملات آمریکا به پایگاه‌های نظامی محکوم شد."

همچنین حملات را برای نهادهای امنیتی رسمی عراق، "خطرناک" توصیف و تاکید کرد که حاکمیت عراق و قوانین جاری بین‌المللی را نقض کرده‌اند.

این ائتلاف در عین حال از گفت‌وگوهای بین دولت عراق و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش که اخیرا به منظور تغییر در ماموریت آنها آغاز شده‌اند، حمایت کرد.

آمریکا در واکنش به حمله شبه‌نظامیان به نیروهایش در اردن، پایگاه‌های شبه‌نظامیان و سپاه قدس ایران در عراق و سوریه را هدف گرفت و می‌گوید حملات به آنها را ادامه خواهد داد.

به نظر می‌رسد که حملات آمریکا، نیروهای عراقی را با چالش بزرگی مواجه کرده است، به طوریکه در خصوص آن، نشست اضطراری برگزار کرده‌اند.

ائتلاف اداره دولت، از نیروهای سیاسی اصلی عراق تشکیل شده است که پس از یک بحران سیاسی فراگیر، در توافقی دولت کنونی عراق را بر سر کار آوردند.

ب.ن