نشست دوره‌ای وزارت پیشمرگه‌ی کوردستان و نیروهای ائتلاف در اربیل برگزار شد

در این نشست به حدود وظایف و مسئولیت لشکرهای پیشمرگه پرداخته شد
نشست هیئت‌های وزارت پیشمرگه و نیروهای ائتلاف در اربیل
نشست هیئت‌های وزارت پیشمرگه و نیروهای ائتلاف در اربیل

اربیل (کوردستان۲۴)- وزارت پیشمرگه‌ی کوردستان و نیروهای ائتلاف، طی نشستی در اربیل امور مالی و حدود وظایف و مسئولیت لشکرها را بررسی کردند.

وزارت پیشمرگه‌ی اقلیم کوردستان یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست دوره‌ای وزارت پیشمرگه و نیروهای ائتلاف به  ریاست "سرلشکر عیسی عوزیر" رئیس ستاد این وزارتخانه و با حضور سرتیپ "سیهاد بارزانی" فرماندهی نیروهای پشتیبانی پیشمرگه و هیئت نیروهای ائتلاف به ریاست ژنرال مک کنزی فرماندهی نیروهای ائتلاف و هیئت مشاوران نظامی این ائتلاف در اقلیم کوردستان برگزار شد.

در بیانیه‌ی وزارت پیشمرگه آمده است که در این نشست در خصوص امور مالی لشکرها و تعیین حدود وظایف و مسئولیت‌های آنها بحث و تبادل‌نظر شد و همچنین  به موارد پشتیبانی کلیه‌ی واحدهای نظامی و هماهنگی بین لشکرها و تسریع در تکمیل پست‌های اداری و واحدهای میدانی پرداخته شد.

بر اساس این بیانیه، در این نشست همچنین بر آموزش ویژه (CPX) که قرار است در آینده‌ی نزدیک در سطح لشکرهای پیشمرگه آغاز شود، تأکید گردید و نشست این دور  با بحث و تبادل‌نظر در خصوص بهبود امور لشکرهای یکم و دوم پیاده و اهمیت ارتقاء سطح آموزش پایان یافت.

نیروهای ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمریکا به‌منظور مبارزه با داعش و ارائه‌ی مشاوره به نیروهای پیشمرگه، در چارچوب توافق راهبُردی عراق و آمریکا در اربیل حضور دارند.