مدیر بخش انتخاباتی پارت دموکرات کوردستان: برخورد دادگاه فدرال عراق با موضوع انتخابات کوردستان سیاسی است

دادگاه فدرال طی کمتر از یکسال ١١ بار رسیدگی به شکایت در مورد انتخابات پارلمان کوردستان را به تعویق انداخته است
پارلمان کوردستان
پارلمان کوردستان

اربیل (کوردستان ۲۴)– شهروندان اقلیم کوردستان از به تعویق افتادن مداوم جلسات دادگاه فدرال درباره‌ی انتخابات پارلمانی کوردستان نگران هستند و معتقدند که این اقدامی برای ایجاد موانع و تضعیف موقعیت اقلیم کوردستان است و خواهان تعیین موعد انتخابات در اسرع وقت هستند.

"کاوه گَردی" مدیر بخش انتخاباتی پارت دموکرات کوردستان  روز سه‌شنبه اول اسفند ۱۴۰۲،  به کوردستان ۲۴ گفت که دادگاه فدرال پارلمان را در کمترین زمان منحل کرد، اما پس از ۱۱ جلسه هنوز تصمیمی درباره‌ی تعیین موعد برگزاری انتخابات اتخاذ نکرده است که هدف از آن ایجاد مانع برای اقلیم کوردستان است.

کاوه گَردی افزود که "دادگاه فدرال اساساً سیاسی است، در غیر این صورت، باید برای پارلمان کوردستان آلترناتیو تعیین می‌کرد. حداقل یک تاریخ برای انتخابات تعیین می‌کرد، اما آنها می‌خواهند جایگاه اقلیم کوردستان را تضعیف کنند."

بالا ملاحسن یکی از شهروندان کوردستان به کوردستان ۲۴ گفت که دادگاه عالی فدرال بدون هیچ دلیلی تصمیم‌گیری در مورد انتخابات پارلمان کوردستان را روزبه‌روز به تعویق می‌اندازد و می‌خواهد خلئی که در اقلیم  کوردستان بر اثر به تعویق افتادن انتخابات به وجود آمده است ادامه داشته باشد و از این طریق حاکمیت اقلیم کوردستان را با شکست مواجه کند.

دادگاه فدرال در مدت کمتر از یک سال تاکنون ١١ بار شکایت اتحادیه‌ی میهنی کوردستان علیه انتخابات پارلمانی را به تعویق انداخته است.

دادگاه فدرال در کمتر از یک سال ۱۱ بار شکایت اتحادیه میهنی کوردستان علیه قانون انتخابات پارلمانی کوردستان را به تعویق انداخته و پیش‌بینی می‌شود در دوازدهمین نشست به این شکایت رسیدگی بکند.