رئیس اقلیم کوردستان در پیامی سی و سومین سالگرد قیام مردم کوردستان در سال١٩٩١ را تبریک گفت

سی و سە سال پیش در چنین روزی قیام مردم کوردستان علیه رژیم دیکتاتوری عراق از شهر رانیه آغاز شد
نجیروان بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان
نجیروان بارزانی، رئیس اقلیم کوردستان

اربیل (کوردسان٢٤)- نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان روز سه‌شنبه ١٥ اسفند ١٤٠٢ در پیامی به مناسبت سی‌وسومین سالگرد خیزش مردم کوردستان پیامی منتشر کرد.

رئیس اقلیم کوردستان در این پیام ضمن تبریک به مناسبت سالگرد قیام مردم کوردستان بار دیگر بر موضوع اتحاد و همدلی احزاب و جریان‌های اقلیم کوردستان در جهت حفظ دستاورد‌ فدرالیسم و حاکمیت اقلیم کوردستان تأکید کرد.

متن پیام رئیس اقلیم کوردستان به این شرح است:

سی و سومین سالگرد قیام مردم کوردستان بر خانواده های شهدا، پیشمرگان قهرمان و تمامی مردم کوردستان مبارک باد. سلام و درود بر یاد و خاطره‌ی شهدای قهرمان قیام و همه‌ی شهدای کوردستان.

مردم کوردستان که در ٥ مارس ١٩٩١ در رانیه، دروازه قیام روح خود را در گرو آزادی گذاشت، به یکی از خونین‌ترین و دشوارترین دوران ظلم و ستم پایان داد که دیکتاتوری به ارمغان آورد. مردم کوردستان از این پس هرگز از آزادی و اهداف مقدس قیام دست بر نخواهد داشت.

قیام کوردستان با ایمان و اراده‌ی بزرگ مردم کوردستان برای آزادی و رفاه و با اتحاد و صفوف متحد پیروز شد و دستاورد‌های فدرالیسم را مستحکم کرد. اکنون هم با اتحاد می‌تواند در برابر تهدید‌ها علیه فدرالیسم و حقوق و دستاورد‌ها و حاکمیت قانونی اقلیم کوردسان ایستادگی کرده و آینده‌ای بهتر را برای نسل‌های آینده تأمین کند.  

اهداف مقدس قیام زندگی و آزادی، دموکراسی، جامعه ای آرام و مترقی، ساختن حال و آینده ای بهتر در کوردستانی قوی که مهد همزیستی، پذیرش متقابل و تساهل است، تنها با همکاری و تقبل همدیگر و گذشت میسر خواهد شد.

تاریخ ثابت کرده است که تضاد و تفرقه تجربه‌ی بسیار تلخی است و آسیب‌های زیادی به جایگاه، فرصت‌ها و دستاوردها وارد کرده است. بنابراین پیروزی قیام باید همیشه برای همه ما درس و راهگشا باشد. بیایید همه با ایمان و امید دست در دست هم برای غلبه بر چالش ها و مشکلات و برای آینده ای بهتر تلاش کنیم.

درود بر خاطره‌ی قیام، ملت دلسوز و مقاوم کوردستان و درود به روح شهیدان

نچیروان بارزانی

رئیس اقلیم کوردستان

٥/٣/٢٠٢٢