دست‌کم ٢٠ مهاجر غیرقانونی در اثر غرق‌شدن قایق بادی در سواحل ترکیه جان باختند

پنج نفر از جان‌باختگان کودک هستند

اربیل (کوردستان۲۴)- مقامات در ترکیه از مرگ بیش از ۲۰ مهاجر غیرقانونی در پی غرق‌شدن قایق حامل آنها در سواحل این کشور خبر داد.

به‌ گزارش خبرگزاری "آناتولی ترکیه، عصر روز جمعه(۲۵ اسفند ۱۴۰۲)،  به نقل از مقامات استان "چناق قلعه" در غرب این کشور، یک قایق حامل مهاجران غیر قانونی در سواحل این استان غرق شده و تا زمان مخابره این خبر ۲۱ کشته بر جای گذاشت.

استانداری چناق‌قلعه در بیانیه‌ای در این باره، اعلام کرد که بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از حادثه غرق‌شدن قایق بادی مذکور در سواحل شهرستان "عجیابات" در غرب این استان، تاکنون اجساد ۲۱ تن از سرنشینان آن از جمله پنج کودک پیدا شده است.

در این بیانیه‌ی استانداری همچنین تاکید شده که عملیات جست‌وجو و امداد و نجات در منطقه با استفاده از یک هواپیما، یک هواپیمای بدون سرنشین، دو بالگرد، ۱۸ قایق و تیم هایی از پلیس دریایی، یگان ملی امداد و نجات پزشکی و ریاست اداره‌ی حوادث و شرایط اضطراری ترکیه (آفاد) ادامه دارد."الهامی آکتاش" ، استاندار چناق قلعه پیش‌تر گفته بود که در تلاش هستند تا شمار مهاجران سرنشین قایق بادی غرق شده در سواحل شهرستان عجیابات پیش از وقوع حادثه را مشخص کنند.