مقتدی صدر: به‌منظور حمایت‌نکردن از مفسدان از مجلس نمایندگان عراق خارج شدیم

جریانی صدر ۷ شهریور ۱۴۰۱ نمایندگان جنبش خود را از مجلس عراق خارج کرد

اربیل (کوردستان۲۴)-  مقتدی صدر رهبر جریان صدر، روز شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ در بیانیه‌ای از پایگاه مردمی خود به دلیل اطاعت از فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) تجلیل کرد و گفت آنان طرف‌دار قرآن و اصلاحات بودند و با الحاد و همجنس‌گرایی مخالفت کردند.

صدر در ادامه‌ی این بیانیه گفت: "توده‌های مردمی طرف‌دار وی به‌ویژه آن‌هایی که از دستورات و توصیه‌های او اطاعت کرده‌اند، از بهترین‌ها هستند.

رهبر جریان صدر گفت: پایگاه مردمی آنها نباید نادیده گرفته شود، بلکه باید برای خدمت بیشتر به‌ویژه از نظر اجتماعی، فرهنگی و علمی بیشتر موردتوجه قرار بگیرد و همچنان با آنها ارتباط برقرار شود. وی گفت همچنین مفاصل جنبش را در خدمت پایگاه مردمی خود هدایت کرده است. او می‌گوید هرکسی که جایگاه مردمی آنها را نادیده بگیرد، مجازات خواهد شد.

صدر گفت پایگاه مردمی او قابل‌احترام است و پس از خروج جنبشش از مجلس نمایندگان آرام شد و علی‌رغم شرط‌بندی دشمن بروز اختلافات میان طرف‌دارانش، آنها وفاداری خود را به جنبش ثابت کرد. وی خاطرنشان کرد: خروج آنها از مجلس برای حمایت‌نکردن از مفسدان و بدخواهان بوده است.

رهبر جنبش صدر ۷ شهریور ۱۴۰۱، در توییتی نوشت: "کناره‌گیری خود را از فعالیت سیاسی اعلام می‌کنم. وی با بیان اینکه نجف علی‌رغم کناره‌گیری از فعالیت‌های سیاسی، همواره مرجع عالی‌قدر باقی خواهد ماند.صدر در ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳ از هواداران خود خواست که انتخابات شوراهای استانی را تحریم کنند و گفت: "عدم شرکت شما مشروعیت انتخابات را در داخل و خارج از کشور کاهش می‌دهد."