ارتش اردن از رصد تحرکات هوایی در مرز با سوریه خبر داد

یک اسکادران نیروی هوایی اردن برای اطمینان از عدم تعرض به آسمان این کشور به پرواز در آمده است

اربیل (کوردستان۲۴)- ارتش اردن روز دوشنبه اعلام کرد که سامانه‌ی راداری پدافند هوایی این کشور، تحرکات هوایی مشکوکی را در امتداد مرز با سوریه شناسایی کرده است.

یک منبع امنیتی منطقه‌ای می‌گوید که به احتمال زیاد این تحرکات مربوط به موشک‌هایی بوده که توسط شبه‌نظامیان طرفدار جمهوری اسلامی از عراق شلیک شده‌اند.

شاهدان عینی از شنیده شدن صدای هواپیماهایی که گمان می‌رود متعلق به اردن باشند، بر فراز شهر اربد و مناطق نزدیک گذرگاه مرزی با سوریه خبر دادند.

ارتش اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک اسکادران نیروی هوایی برای اطمینان از عدم تعرض به حریم هوایی کشور به پرواز درآمده است.

در این بیانیه آمده است: "نیروی هوایی به هشدار سامانه‌های راداری که حرکات هوایی با منبع نامشخص را رصد می‌کردند، پاسخ داد."

همزمان با انتشار این خبر، گروه‌های موسوم به مقاومت عراقی از حمله‌ی موشکی به یک پایگاه هوایی اسرائیل در بلندی‌های جولان خبر داده است.

در ماه ژانویه، حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در اردن منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ۳۴ نفر دیگر شد. واشنگتن این حمله را به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران مرتبط دانسته است.

اردن در پی این حمله، از واشنگتن درخواست سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت کرده است.