چندین نفر براثر حملات هوایی به مناطق مختلف سوریه کشته و زخمی شدند

منابع سوریه‌ای از کشته‌شدن یک فرمانده‌ی سپاه پاسداران خبر دادند

اربیل(کوردستان۲۴)- مناطق مختلف سوریه بامداد روز سه‌شنبه، ٧ فروردین ۱۴۰۳، مورد حملات هوایی قرار گرفت. در گزارش‌های اولیه از نتایج این حملات به مرگ یکی از فرماندهان سپاه پاسداران به نام "حاج عسگر" اشاره شده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که مشخص نیست این حمله توسط هواپیماهای جنگی آمریکا یا نیروی هوایی اسرائیل انجام شده است، اما ساعاتی پس از فرود هواپیمای ایرانی در فرودگاه دیرالزور، گروه‌های شبه‌نظامی به پایگاه‌هایی در "المیادین"، "البوکمال"، "عباس" و یک مقر در محله‌ی "فیلات" شهر دیرالزور هدف حمله قرار گرفتند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید: بر اساس آمارهای اولیه، هفت پاسدار ایرانی دیگر در پایگاهی در محله‌ی فیلات دیرالزور کشته شدند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، هواپیمای ایرانی که در فرودگاه نظامی دیرالزور به زمین نشسته بود، ساعاتی پیش با یک محموله‌ی لجستیکی از فرودگاه بین‌المللی دمشق پرواز کرده بود و حامل چند تن از نیروهای سپاه پاسداران بود.

در همین حال، چند منبع خبری محلی دیگر سوریه گزارش دادند که این حمله هوایی تجمع گروه‌های شبه‌نظامی ایرانی را در شهر "البوکمال" در شرق دیرالزور هدف قرار داده‌ است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حساب تلگرامی خود اعلام کرد که هواپیماهای جنگی آمریکا شهرهای "البوکمال"، "المیادین" و منطقه‌ی "قصور" در استان دیرالزور را بمباران کردند که بر اثر آن بیش از ۲۰ نفر از جمله زنان و کودکان زخمی شدند.

دفاع ملی سوریه در دیرالزور، در ساعت ۱:۴۹ به وقت محلی جنگنده‌های آمریکایی ده حمله هوایی انجام دادند که تعدادی از نقاط دولتی مورد هدف قرار گرفته است. دراین‌بین گزارش شده خیابان دانشگاه ریاست‌جمهوری، محله‌ی "التامو" در شهر "المیادین"، شهر "البوکمال"، در منطقه‌ی "السویحه"، روستای "السلیحیاه" و خیابان "الهاجانا" مورد هدف قرار گرفته است.

تاکنون مقامات نظامی آمریکا و اسرائیل مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته‌اند.