انتخابات ترکیه در شرایط ناهموار اقتصادی

"مردم خواستار بهبود وضعیت معیشتی هستند"
کارزار انتخاباتی در آنکارا
کارزار انتخاباتی در آنکارا

اربیل (کوردستان٢٤)- ترکیه در حالی به پیشواز انتخابات می‌رود که با بحران اقتصادی مواجه است و مردم خواستار بهبود وضعیت معیشتی هستند.

گزارشگر کوردستان٢٤ از آنکارا گزارش داد که قرار است انتخابات شهرداری‌های ترکیه در ٣١ مارس برگزار شود و بیشتر نامزدها وعده می‌دهند در صورت پیروزی در انتخابات اوضاع اقتصادی را بهبود بخشند.

بر پایه گزارش، ترکیه گرفتار بحران اقتصادی است و دولت آن کشور تلاش کرده که حقوق ماهانه کارمندان و بازنشستگان را افزایش دهد، اما تورم بالا مانع از بهبود وضعیت معیشتی مردم شده است.

الحان اصلان، شهروند آنکارا به گزارشگر کوردستان٢٤ گفت:"فکر نمی‌کنم با برگزاری انتخابات، اوضاع به یکباره تغییر کند و وضعیت معیشتی بهبود یابد."

اما ارکان سهور، دیگر شهروند آنکارا باور دارد که پس از انتخابات" خیلی چیزها عوض می‌شود و وضعیت اقتصادی بهبود پیدا می‌کند. من به حزبی که به آن رای می‌دهم امیدوار هستم."

این در حالی است که احزاب مخالف دولت وعده داده‌اند بحران اقتصادی کشور را رفع کنند و حل مشکلات اقتصادی به شعار اصلی احزاب رقیب تبدیل شده است.

"شورای عالی انتخابات" ترکیه، اعلام کرده است که ۳۶ حزب مختلف برای کسب ریاست شهرداری‌ها و شوراهای شهر رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در این انتخابات، روسای شهرداری‌های سراسر شهرهای کشور و اعضای شوراهای شهر، با رای مستقیم ساکنان شهرها و مناطق، برای مدت ۵ سال انتخاب می‌شوند.

ب.ن