بغداد پرداخت حقوق کارمندان کردستان را تصویب کرد

نوری المالکی نخست وزیر وقت عراق همزمان با حمله داعش بە کردستان، بودجە و حقوق کارمندان کردستان را قطع کردە بود

 K24 - اربیل

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، روز دوشنبه ٢٨ اسفند١٣٩٦ در  بیانیه‌ای اعلام کرد که بغداد قانون پرداخت حقوق کارمندان و نیروهای امنیتی منطقه کردستان را تصویب کردە است.

نمایندگان کرد در پارلمان می‌گویند بودجه در نظر گرفته شده از سوی بغداد برای اقلیم کردستان قادر به پرداخت حقوق کارکنان و نیروهای امنیتی این اقلیم نیست .

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، وعده داده است که تا پیش از تعطیلات نوروزی مشکلات مربوط به حقوق کارمندان فرودگاه‌ها و دیگر مراکز دولت اقلیم کردستان را حل کند.

العبادی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "مشکل اصلی در پرداخت حقوق کارکنان منطقه کردستان این است که کارکنان اقلیم از بقیه کارکنان عراق جدا شده بودند، بنابراین هیچگونه اطلاعاتی در مورد آنها یا تعداد آنها نداشتیم ".

قبل از اشغال شهر موصل از سوی داعش، دولت مرکزی عراق بە نخست وزیری نوری المالکی، نخست وزیر پیشین عراق حقوق کارمندان و ارسال بودجه بە اقلیم کردستان را قطع کردە بود.

پس از کنار رفتن مالکی و آغاز دوره نخست وزیری العبادی روابط میان اقلیم و بغداد تا حدودی بهبود یافت، اما بعد از برگزاری همەپرسی استقلال کردستان بار دیگر روابط اربیل و بغداد تیره شد.

مقامات اقلیم کردستان می‌گویند درگیری‌های سه سال گذشته با داعش هزینه‌های زیادی بر اقلیم کردستان تحمیل کردە و کردستان را با مشکلات مالی بسیاری رو‌به‌رو کرده است.

مشکلات مالی اقلیم با اشغال مناطق نفت خیز کرکوک از سوی ارتش و میلیشیاهای عراقی چند برابر شده.

اخبار کردستان٢٤ را در فیسبوک، تلگرام و تویتر دنبال کنید.

/ا.م