روزنامه جمهوری اسلامی: روحانی در دام مخافظه‌کاران داخلی و ترامپ افتاده است

تخریب کنندگان برجام از تهدیدهای روحانی تمجید می‌کنند

اربیل (کردستان24)- «آقای رئیس جمهور این یک دام است» عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی در شماره روز شنبه ششم مرداد ماه به قلم مدیر مسئول این روزنامه، مسیح مهاجری است.

مهاجری با اشاره تلویحی به اصولگرایان و فرماندهان سپاه خطاب به روحانی نوشت: «وقتی به مصاف لفاظی‌های ترامپ می‌روید، همان کسانی که برای تخریب برجام هر کاری از دستشان بر می‌آمد کردند حالا از شما تمجید می‌کنند، روشن‌ترین نشانه این است که شما نباید گرفتار این دام شوید».

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی به روحانه توصیه کرده است به «زجرخوانی‌های» دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور پاسخ ندهد.

به گفته وی، «آنها حرفه‌ای عمل می‌کنند و هدفشان این است که مسئولین نظام جمهوری اسلامی را به عکس‌العمل وادار نمایند و با ادامه دادن این رجزخوانی‌ها بهانه‌های لازم را برای تحقق اهدافشان به دست بیاورند».

هفته گذشته جدال لفظی بین روسای آمریکا و ایران به طور بی سابقه‌ای رسانه‌های جهان را به خود مشغول کرد.

روحانی در اظهاراتی با تهدید کردن آمریکا گفت جنگ با ایران مادر جنگ‌ها است و به ترامپ توصیه کرد با دم شیر بازی نکند که پشیمان کننده خواهد بود.

ترامپ در واکنش به تهدیدات روحانی اظهار داشت تهدید کردن آمریکا پیامدهای ناگواری در پی خواهد داشت که تاکنون کسی در تاریخ ندیده است.

به گفته وی آمریکا دیگر آن کشوری نیست که حرف‌های جنون‌آمیز روحانی درباره خشونت و مرگ را تحمل کند.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود از روحانی خواسته است بهانه‌ای برای ماجراجویی به دست ترامپ ندهد و به دام ترامپ و پمپئو نیافتد که با رجزخوانی‌‌های هماهنگ دامی برای وی پهن کرده‌اند.