جوزف ووتل: قاسم سلیمانی و نیروی قدس درمرکز فعالیت‌های مخرب قرار دارند

قاسم سلیمانی پیشتر گفتە بود بە تنهایی با آمریکا مقابلە می‌کند

 اربیل(کردستان٢٤)- ژنرال جوزف ووتل رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، در اظهاراتی که روز یکشنبە۲۱ مرداد، صفحه توئیتر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا منتشر شد، گفت: "روشن است که قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران در مرکز کارزار پرهزینه و توسعه‌طلبانه فعالیت‌های مخرب در منطقه، از جمله در سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن است».

بە گفتە ژنرال ووتل  گفت: "این نوع فعالیت‌های مخرب و بی‌ثبات‌کننده، امنیت و ثبات منطقه‌ای را برهم می‌زند و منافع مردم ایران را تامین نمی‌کند".

 فرماندە نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، ٤ مرداد ماه ارتش آمریکا را تهدید کرد و گفت: "دریای سرخ دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نیست". قاسم سلیمانی خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت: "من خودم به تنهایی در مقابلت می‌ایستم".

ناصر شعبانی، رئیس مرکز پژوهش‌های دفاعی امنیتی دانشگاه جامع امام حسین، روز ۱۵ مرداد گفته بود که جمهوری اسلامی از شورشیان یمن خواسته که به دو نفتکش عربستان سعودی حمله کنند و آنان هم این کار را کرده‌اند.

بعد از آن، رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران،  سخنان شعبانی را تکذیب کرد و گفت  آقای شعبانی در این نهاد مسئولیتی ندارد.

‎ژنرال جوزف وتل روز ۱۷ مرداد نیز مانور دریایی ایران را پیامی به ایالات متحده دانسته و گفته بود: "پیام ما به ایران این است که ما از آنچه که می‌گذرد آگاه بوده و آماده دفاع از خود هستیم".

/ا.م