اسرائیل: هواپیمای ایران در حال پرواز برای انتقال قاچاق اسلحه است

قبلا هم پروازهای مشکوکی داشته است

اربیل (کردستان24)- رسانه‌های اسرائیل از احتمال انتقال اسلحه از ایران به حزب الله لبنان توسط یک هواپیمای باربری که صبح روز یکشنبه نهم دیماه از تهران به پرواز درآمد، خبر دادند.

به گزارش روزنامه اسرائیل «جورالزم پست»، یک هواپیمای باربری 747 شركت هواپیمایی ایرقشم که در گذشته به انتقال اسلحه از ایران به حزب الله متهم شده است، صبح روز یکشنبه از تهران به پرواز درآمد.

به گزارش «فوکس نیوز»، متهم کردن هواپیمای باری ایران به انتقال اسلحه به حزب الله بر اساس اطلاعات سازمان‌های اطلاعاتی غرب بوده است.

هواپیمای باری شرکت هواپیمایی ایرقشم در ماه‌های جولای و اوت سال جاری میلادی پروازهای مشکوکی به دمشق و بیروت داشته است.

یک منبع به فوکس نیوز گفته است ایران در تلاش برای یافتن راه و کریدورهایی برای انتفال قاچاق اسلحه برای متحدان خود در خاورمیانه است.

هواپیمای باربری ایران در روز هشتم آذر یک پرواز مشکوک دیگر به بیروت داشت. این هواپیما روز چهارم دیماه به دمشق پرواز کرد و عصر همان روز به تهران بازگشت.

در همان روز، دقیقا چند دقیقه قبل از به پرواز درآمدن این هواپیما از دمشق، جنگنده‌های اسرائیل یک انبار مهمات در حومه دمشق را بمباران کردند.

یک شبکه تصویربرداری ماهواره‌ای اسرائیل، روز پنجشنبه ششم دیماه تصاویر منهدم شده مواضع ایران در حومه دمشق بر اثر حملات هوایی شامگاه روز سه‌شنبه جنگنده های اسرائیل را منتشر کرد.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، در حملات هوایی این کشور، محل نگه‌داشتن موشک‌های فجر5 در پایگاه نظامی ایران در منطقه «المونا» در حومه دمشق به طور کلی منهدم شد.

رسانه‌های اسرائیل روز چهارشنبه پنجم دیماه به نقل از وبگاه «فلایت رادار24» برای نظارت بر حرکت هواپیماها گزارش دادند دو هواپیمای مشکوک ایران، چند دقیقه قبل از حملات هوایی اسرائیل به اهدافی در دمشق در شامگاه سه‌شنبه، به سوی ایران پرواز کردند.

مجله «نیوزویک» نوشته است تعدادی از مقامات عالی رتبه حزب الله بر اثر حمله روز سه‌شنبه اسرائیل زخمی شده‌اند.

اما دولت سوریه از زخمی شدن سه سرباز خود بر اثر حملات هوایی اسرائیل خبر داد.

آموس یادلین، مسئول سابق اطلاعات نظامی اسرائیل هم مورد اصابت قرار گرفتن مقامات حزب‌الله در حمله روز سه‌شنبه را بعید دانسته است.

به گفته وی، حملات هوایی اسرائیل چند دقیقه قبل از سوار شدن مقامات به هواپیما رخ داده است.

پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای خروج سربازانش از سوریه، حمله روز چهار دیماه، نخستین حمله اسرائیل به مواضع ایران در سوریه به شمار می‌رود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته است پس از خروج سربازان آمریکایی از سوریه، حملات اسرائیل علیه مواضع ایران در سوریه افزایش خواهد یافت.