بارزانی در مورد عواقب بد تحولات سوریە هشدار داد

بارزانی از جامعه بین‌الملل خواست حد و حدودی را برای پایان دادن بە این خشونت‌ها تعیین نماید

 اربیل (کردستان٢٤ )- مسعود بارزانی در پیامی بە مناسبت آغاز سال نو میلادی، ضمن تجلیل از خانواده شهدای کردستان و نیروهای پیشمرگە، گفت: امیدوارم سال نو آغاز مرحلە جدیدی از ثبات و پیشرفت بیشتر ملت ما باشد.

آقای بارزانی، با اشارە بە حفظ و توسعە دستاوردها و انتخابات اخیر کردستان گفت: "مردم کردستان در طول تاریخ طرفدار گفتگو و راه‌حل‌های آشتی‌جویانه بوده و اکنون هم بر حل اختلافات میان اربیل و بغداد بر اساس گفتگو و درک متقابل تأکید می‌کنیم.

آقای بازانی، در بخش دیگری از این پیام، بە موضوع کردستان سوریە پرداخت و ضمن ابراز نگرانی در مورد تحولات اخیر این کشور، گفت: "امیدوارم این تحولات بە اذیت و آزار مردم نیانجامد. بدون شک هرگونه خشونت و انکار، مشکلات کنونی را پیچیده‌تر خواهد کرد."

بارزانی در پایان پیام خود بە مناسبت آغاز سال نو میلادی، همچنین گفت: " لازم است همە بە خوبی درک نمایند کە منطقه ما بیش از این در برابر این همه مشکلات، خشونت و افراطی‌گری و بی‌ثباتی و زورگویی تاب نخواهد آورد. وظیفه جامعه‌ بین‌المللی است کە جهت حفظ آشتی، امنیت و مساوات، حد و مرزی را برای اشاعه‌دهندگان این همه بی‌ثباتی تعیین نمایند.