دلار از مرز ۱۴ هزار تومان گذشت

همراه با افزایش قیمت دلار قیمت سکه و دیگر ارزها نیز افزایش یافت

 اربیل (کردستان۲۴)- روز یکشنبه ۵ اسفندماه در پی یک جهش ناگهانی یک هزارتومانی نرخ رسمی دلار، بهای دلار آزاد ساعاتی بە بالای ۱۴ هزار تومان رسید.

با آغاز خریدوفروش‌های روز یکشنبه‌بازار ارز ایران، نرخ فروش هر دلار آمریکا از سوی صرافی‌های بانکی و مجاز بانک مرکزی در مقایسه با روز شنبه، یک هزار و ۱۵۰ تومان افزایش یافت. عرضه دلار ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومانی بر مبنای نرخ میانگین معاملات سامانه رسمی سنا در حالی آغاز شد که صف متقاضیان دریافت سهمیه سالانه ۲ هزار یورویی در مقابل صرافی‌های بانک‌ها طولانی‌تر از روز شنبه شده بود.

طی معاملات روز شنبه‌بازار آزاد ارز ایران، با ثبت نرخ ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومانی دلار، حاشیه سود فروش هر دلار سهمیه‌ای در بازار آزاد به یک هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

بنابراین بانک مرکزی روز یکشنبه برای غلبه بر رشد فزاینده تقاضای افراد حقیقی و از بین بردن حاشیه سود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتومانی خریدوفروش ارز سهمیه‌ای، نرخی نزدیک به نرخ آزاد ارز را نشانه گرفت. اقدامی که ابتدا موجب صعود نرخ آزاد دلار تا ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان شد، ولی در انتهای مبادلات روز یکشنبه این نرخ به محدوده ۱۳ هزار و ۹۵۰ تا ۱۴ هزار تومان بازگشت.

همراه با افزایش قیمت دلار قیمت سکه و دیگر ارزها نیز در بازار تهران افزایش یافت.

/چللب